EN

تاکید معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند بر اجرای طرح زنده گیری سگ های بلا صاحب

طرح زنده گیری سگ های بلاصاحب در سطح شهر از سال های گذشته در حال اجراست و جمع آوری آنها در دستور کار روزانه خدمات شهری شهرداری می باشد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند در تشریح این خبر گفت: باتوجه به دستورالعمل شهرداری ها مبنی بر کنترل جمعیت سگ ها با هدف ایمنی و حفظ سلامت شهر،  زنده گیری سگ های بلاصاحب به صورت مستمر در دستور کار شهرداری قرار دارد.

محمد محمدزاده حفظ سلامتی و امنیت شهروندان را مهمترین اولویت مدیریت شهری دانست و افزود:   بنابر تفاهم‌نامه‌ای که از سوی شهرداری با سمن‌ها (NGO) منعقد شده نسبت به زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهراقدام شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند در استان خراسان جنوبی از زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب توسط اکیپ زنده‌گیری شهرداری و حل مشکل مزاحمت این حیوان‌ها از طریق سامانه ۱۳۷ خبر داد و خاطر نشان کرد:  شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تجمع و ایجاد مزاحمت سگ‌های بلاصاحب با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته تا نسبت به جمع‌آوری و انتقال این حیوانات به پناهگاه مربوطه اقدام شود.
 به گفته وی اقدامات خوبی در زمینه واکسیناسیون، غربالگری، تغذیه و ارائه تمامی خدمات بهداشتی در این پناهگاه‌ با همکاری دامپزشکی استان انجام شده است
 وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد 300 قلاده سگ بلاصاحب درپناهگاه‌ نگهداری می‌شوند و روزانه ۲۵۰ کیلوگرم تغذیه برای آنها  تهیه می شود که در این امر سمن ها و کمک های مردمی نقش بسزایی دارند.
محمد زاده با تاکید بر عقیم سازی سگهای بلاصاحب تصریح نمود: بحث عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب، واکسیناسیون و پلاک کوبی در پناهگاه زیر نظر دامپزشک انجام می گیرد.
وی با بیان اینکه  این سگ‌ها به هیچ عنوان معدوم نمی‌شوند گفت: سگ های بلا صاحب توسط اکیپ زنده‌گیری شهرداری و بدون استفاده از سلاح گرم یا بیهوشی جمع‌آوری می‌شوند.
وی در پایان اظهار داشت: پناهگاه سگ های بلاصاحب در زمینی به مساحت 3000 متر مربع با حصارکشی کامل و فنس کشی داخلی جهت تفکیک سگ ها، نصب سایبان و همچنین ساخت اتاقک هایی مخصوص جهت نگهداری از این حیوانات بنا شده است.