EN

تشکیل اولین جلسه کمیته فرهنگی و زیباسازی شهرداری بیرجند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند اولین جلسه کمیته فرهنگی و زیباسازی شهرداری با تاکید بر فضاسازی و زیباسازی شهر بیرجند در ایام مبارک دهه فجر و نوروز  98 برگزار شد.

 

شهردار بیرجند در  این جلسه که روز گذشته و با حضور اعضاء این کمیته برگزار گردید اظهار داشت: نصب بنرها و ریسه های مناسبتی دهه فجر، نصب پایه پرچم جمهوری اسلامی در ورودی شهر، نورپردازی ویژه این ایام، برگزاری مراسم فرهنگی مناسب با ایام دهه مبارک فجر از اقداماتی است که شهرداری نسبت به انجام آن در ایام‌الله دهه فجر اهتمام دارد.

مهندس محمد علی جاوید همچنین به بازگشایی معابر مسدود، نصب پرچم و نورپردازی، تکمیل روشنایی معابر، میدان‌ها و پارک‌ها، جمع‌آوری سد معبر، شست‌وشوی مبلمان شهری و نظافت ویژه شهر در این ایام اشاره کرد.

وی افزود: کمیته مذکور با به کارگیری تلاش حداکثری خود، سعی در اجرای برنامه ها به نحو احسن دارد.

و ی با بیان اینکه باید از فرصت سه ماهه زمستان برای برنامه ریزی هرچه بهتر در جهت برگزاری برنامه ها و عملیات عمرانی این مراسم استفاده کنیم تصریح کرد: ایجاد این کمیته ها کمک موثری برای زیبا سازی فضای شهر، ساماندهی پروژه های عمرانی و ایجاد نوپردازی های مناسب و لازم خواهد بود.

 شهردار بیرجند با تاکید بر ایجاد هم افزایی و ارتباط موثر بین اعضاء این کمیته در هرچه بهتر برگزار کردن مراسم ویژه استقبال از بهار خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین اهداف مطرح شده در این کمیته جذب گردشگر در ایام عید نوروز و همزمان با پیک مسافرت ها است.

جاوید با اشاره به تهیه بسته های فرهنگی برای مسافران نوروزی  ادامه داد: زیباسازی و آماده سازی شهر به منظور استقبال از مسافران نوروزی، ایجاد بستر مناسب برای جذب گردشگر، تامین رفاه و جلب رضایت مسافران نوروزی و پیش بینی اجرای برنامه های متنوع و پرمحتوا برای گردشگران، از جمله اهداف تشکیل این کمیته می باشد.

وی با اشاره به بهار و نو شدن چهره زمین خاطر نشان کرد: امسال نیز سعی می شود برنامه های ستاد استقبال از بهار 98 به نحو احسن پیش بینی و برنامه ریزی شود تا در نوروز، شهروندان و مسافران شاهد چهره ای متفاوت از شهر باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این کمیته جهت تهیه و اجرای برنامه ها و اقدامات خود بر اساس نظر سنجی  از شهروندان و استفاده از نظرات و پیشنهادات همشهریان محترم و تایید نهائی اعضاء کمیته اقدام نماید و از شهروندان عزیز بیرجندی در خواست می نماییم جهت بهبود و هدفمند نمودن اقدامات مد نظر، این کمیته و در نهایت شهرداری را در پیشبرد اهداف خود مانند قبل یاری نمایند.

در ادامه این جلسه اعضاء به بیان نقطه نظرات خود در خصوص زیباسازی ویژه ایام دهه فجر و نوروز 98 پرداختند.

لازم به ذکر است در این جلسه مقرر گردید نقشه زیباسازی شهر تهیه و ظرفیتها شناخته شود و زیباسازی ورودی های سطح شهر به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد .