EN

توسط تیم کوهنوردی شهرداری بیرجند صورت گرفت

نصب پرچم بیرجند پاکیزه ترین شهر ایران بر قله دنا

تیم کوهنوردی شهرداری و شورای اسلامی شهر بیرجند در یک صعود دو روزه قله حوض دال دنا را فتح کردند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ این صعود دو روزه  با حضور شهردار ، رئیس شورای اسلامی شهر ، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی  شهر ، معاون خدمات شهری شهرداری، رئیس سازمان آتش نشانی، شهردار منطقه یک و تعداد دیگری از مدیران و کارکنان شهرداری بیرجند و سازمانهای وابسته و در قالب یک تیم  25  نفره انجام گرفت.

 شهردار بیرجند مهمترین پیام این حرکت را نشاط و شادابی اجتماعی و توجه به سلامت شهروندان با فرهنگ سازی و توسعه زیرساختهای ورزشهای همگانی عنوان نمود.

مهندس محمد علی جاوید هم چنین عنوان کرد: توجه به فرهنگ حفظ محیط زیست و توسعه پایدار از دیگر اهداف این حرکت ورزشی می باشد.

وی افزود: در سال گذشته و سال جاری در چندین نوبت توسط سازمان محیط زیست کشور، شهر بیرجند به عنوان پاکیزه ترین شهر ایران معرفی شده است که نشان از پیشرو بودن شهروندان و فرهنگ غنی مردم این شهر دارد و به همین مناسبت پرچم بیرجند پاکیزه ترین شهر ایران بر روی قله دنا نصب گردید.

جاوید ادامه داد: تیم کوهنوردی شهرداری مصمم است در ادامه این پرچم را بر روی سایر قلل مرتفع ایران نصب نماید.

لازم به ذکر است کوه دنا مرتفع ترین کوه رشته کوه زاگرس در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد، این کوه دارای ۴۹ قله و بیش از ۴۰۰۰ متر بوده که مرتفع ترین آن ۴۴۰۹ متر ارتفاع دارد ؛ این کوه به دلیل شرایط منحصر به فرد از جمله طبیعت بکر و بسیار زیبا، قلل پر برف، آبشارهای بلند و زیستگاه مناسب حیات  وحش همه ساله مورد استقبال تعداد زیادی از کوهنوردان داخلی و خارجی قرار می گیرد.