EN

در جلسه غیر رسمی شورای اسلامی شهر بیرجند رقم خورد

در جلسه غیر رسمی شورای اسلامی شهر بیرجند رقم خورد

تصویب آغاز عملیات اجرایی مهمترین رخداد عمرانی شهر بیرجند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند در جلسه غیر رسمی روز گذشته شورای اسلامی شهر بیرجند تخریب و جمع آوری ساختمانها و تاسیسات متعلق به  شهرداری واقع در میدان ابوذر به منظور ایجاد میدان مرکزی  شهر به تصویب رسید.

شهردار بیرجند در این جلسه اظهار داشت: در این لایحه که به پیشنهاد شهرداری و باقید فوریت در صحن علنی شورای اسلامی شهر مطرح شد بازارچه ابوذر و همه ساختمانها و تاسیسات مربوط به شهرداری به استثنای ساختمان مرکزی شهرداری وساختمان شورای اسلامی شهر تا قبل از پایان سال جمع آوری و مساحت این میدان یک هکتار افزایش می یابد.

مهندس محمد علی جاوید یادآور شد: در پیشنهاد قبلی این شهرداری تملک و جمع آوری چند ملک خصوصی واقع در این میدان به تصویب شورای اسلامی شهر رسید که جهت تملک به کانون کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع شده است.

وی افزود: با توسعه این میدان در همین فاز اول عملاً این میدان به برگترین میدان شهر بیرجند تبدیل شده  و به عنوان میدان مرکزی شهر معرفی می گردد که باتوجه به دو ویژگی موقعیت جغرافیایی این میدان که در قلب شهر واقع شده و همینطور وسعت قابل توجه آن، ضمن امکان برگزاری همه گردهمایی ها و مناسبتهای مهم  شهری به عنوان یک فضای گردشگری قابلیت برنامه ریزی را خواهد داشت.

شهردار بیرجند خاطر نشان کرد: توسعه این میدان با ظرفیت یازده هکتار در فازهای دوم و سوم به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است.

جاوید اضافه کرد: این پروژه به عنوان مهمترین رخداد عمرانی شهر بیرجند دراین دوره مورد توافق حوزه مدیریت شهریست و اعتبار لازم برای اجرای آن پیش بینی شده است.

وی اذعان داشت: طرح جامع این میدان جهت طراحی به مشاور واگذار شده که پس از تصویب طرح، بی درنگ عملیات اجرایی آن شروع می شود.

جاوید ضمن تشکر از اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند به دلیل تعامل و همکاری بسیار خوب و دلسوزانه، از سایر دستگاه های همکار در این پروژه تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد با این اقدام مهم یک اثر ماندگار و کم نظیر برای شهروندان فهیم شهر  به یادگار گذاشته شود.