EN

در جلسه کارگروه مدیریت بحران شهرداری بیرجند مطرح شد: طرح تخلیه اضطراری بافت فرسوده تهیه می شود

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری بیرجند گفت: با توجه به وجود 300 هکتار بافت فرسوده در شهر بیرجند؛ به همت کارگروه های ذیل ستاد مدیریت بحران شهرداری، طرح تخلیه اضطراری بافت فرسوده تهیه می شود.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ موسی میرزایی روز شنبه در جلسه کارگروه های مدیریت بحران شهرداری بیرجند اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسات، ایجاد ساختار سازمانی برای اجرای وظایف شهرداری ها و همکاری و تعامل درون سازمانی و برون سازمانی با سایر دستگاههای مرتبط برای شرایط بحران می باشد تا به گونه ای شرایط ایمن و مناسب برای زندگی شهروندان تامین و منافع شهر در برابر انواع حوادث و خطرات حفظ گردد.

وی افزود: یکی از برنامه های پیش روی این ستاد، شناسایی دسترسی ها و نیازهای بافت فرسوده در زمان بحران می باشد که امیدواریم با همکاری کارگروه های مدیریت بحران در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

وی اذعان داشت: لیست کلیه قنات های دایر و بایر از طریق مکاتبه با آب منطقه ای اخذ شده و بررسی قنوات سطح شهر با ایمن سازی قنات های عباس آباد و اکبریه در دستور کاری ستاد قررا دارد.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری اضافه کرد: تشکیل ستاد و کارگروه های مدیریت بحران در شهرداری ها می تواند از میزان خسارات احتمالی در برابر حوادث غیر مترقبه بکاهد.

میرزایی یاداور شد: تلاش داریم تا مجموعه اقداماتی که توانایی شهروندان و مدیریت شهری را در انجام مراحل مختلف مدیریت بحران افزایش می دهد پیش بینی و اجرا نماییم.

در پایان این جلسه مقرر گردید فعالیت کارگروه ها به طور مستمر و منظم ادامه داشته و تا 15 روز آینده جلسات کارگروه ها برگزار و به ستاد اعلام گردد.

شایان ذکر است کارگروه های این ستاد شامل کارگروه ایمنی، آتش نشانی و امداد و نجات، کارگروه سیلاب های شهری، کارگروه تدفین و کارگروه اطلاع رسانی و هشدار می باشد.