EN

سخنرانی شهردار و رِییس شورای اسلامی شهر بیرجند در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد

شهردار بیرجند گفت: ظرفیت های مناسبی در شهر بیرجند وجود دارد که امیدواریم سرمایه گذارانی که در حوزه های مختلف شهری و خدمات شهری مشهد فعالیت می نمایند به سمت بیرجند سوق داده شوند تا بتوانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمد علی جاوید در صحن شورای اسلامی شهر مشهد افزود: با پیگیری های صورت گرفته و به منظور همفکری مدیران و مسئولان شهری و خدمت رسانی هر چه بهتر و شایسته تر به شهروندان، بازدید از پروژه های در دست اقدام شهرداری مشهد صورت گرفت.

وی ضمن تقدیر از خدماتی که در مجموعه شهرداری و حوزه های خدماتی شهر  مشهد انجام می شود اضافه کرد: لزوم همفکری و همدلی شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای مختلف امری اجتناب ناپذیر می باشد و باید همراه و همگام با یکدیگر گام برداریم تا بتوانیم کشور را به جایگاهی که شایسته آن است برسانیم.

وی این بازدید را تجربه بسیار خوبی دانست و افزود: مدیریت ارزنده و مثبت شهرداری مشهد در برنامه های عمرانی این شهر مشهود می باشد.

شهردار بیرجند به ضرورت استفاده از الگوهای موفق در استان اشاره کرد و یادآور شد: بایستی از ظرفیت شهرهای هم جوار استفاده و برای کاهش هزینه ها اقدام موثری انجام شود.

جاوید ادامه داد: تلاش و کار مستمر و بی وقفه عامل مهمی در شکوفایی شهرها می باشد که برای رسیدن به این مهم، باید عملگرایی را سرلوحه برنامه های خود قرار دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در جلسه مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تعامل نزدیک این دو شهر و استفاده از تجربیات، ظرفیت ها و پتانسیل های شهر مشهد می تواند در روند پیشرفت امور در شهر بیرجند موثر باشد.

دکتر ابراهیم تقی زاده به ضرورت حضور کارشناسان بخش های مختلف شهرداری بیرجند از جمله سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی برای استفاده از تجربیات شهرداری مشهد و بومی سازی و اجرای برنامه ها در شهر بیرجند اشاره کرد.

وی هدف از سفر به مشهد را  ارتباط و تعامل میان شوراها و شهرداری های مراکز استان ها و استفاده از تجربیات آنها دانست.

لازم به ذکر است در این برنامه که به دعوت شورای اسلامی شهر مشهد صورت گرفته بود شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند از پروژه های شهرداری مشهد شامل سازمان پسماند و تفکیک زباله شهرداری،پارک گلخانه ای، طرح های جدول کشی و پیاده رو سازی، پروژه های خدماتی، پارکهای سطح شهر، روند نوسازی میدان شهدا، مرکز کنترل ترافیک و … بازدید نمودند.

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری