EN

سومين همايش تجليل از پيرغلامان حسيني برگزار شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ سومين همايش تجلیل از پيرغلامان حسيني به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداري بيرجند در محل هيئت حسيني برگزار شد.

 

رئيس سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري بيرجند پنجشنبه شب گذشته در حاشیه برگزاری اين مراسم گفت: مفتخر ميزبانی پيرغلامان حسيني هستيم، بزرگ مرداني که نوجواني و جواني خود را پاي علم سبز حسيني سپري کرده و در دوران ميانسالي و پيري به عزاداران حسيني خدمت رساني کردند.

مهندس محمد رضا قلاسی مود اذعان داشت: برگزاري اين همايش به نوعي فرهنگ سازي براي جوانان است تا بدانند هميشه قدردان زحمات پيرغلامانی که عمر خویش را در هیئات عزاداری سرور و سالار شهیدان سپری نمودند، هستيم.

وي با اشاره به اين که اولين جلسه تجليل از پيرغلامان حسيني در سال 92 و با تجليل از 15 نفر برگزار شد، اضافه کرد: در سال 96 نیز دومين همايش با تجليل از 20 پيرغلام حسيني برگزار گردید.

رئيس سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشی شهرداري با بيان اينکه ميزباني این مراسم با هیئت های حسيني، ابوالفضلي و صاحب الزماني (عج) بيرجند است، از همکاری سازمان هايي همچون تبليغات اسلامي استان و شهرستان بيرجند و انجمن هيئات مذهبي نيز در امر انتخاب و دعوت از پیرغلامان اين همايش یاد کرد.

قلاسي مود اضافه کرد: در اين مراسم از 20 نفر از خادمان و پيرغلامان استان با نظر شوراي هيئات مذهبي، کانون مداحان بيرجند و سازمان تبليغات اسلامي تجليل شد.

رئيس شوراي اسلامي شهر بيرجند نيز در اين مراسم با بيان اينکه پيرغلامان حسيني عمر خود را براي روشن نگه داشتن هيئت هاي مذهبي وقف کردند، افزود: اين عزيزان مسئوليت سنگرباني و پاسداري و زنده نگه داشتن پيام عاشورايي را بر عهده دارند که اين توفيق الهي است.

دکتر ابراهيم تقي زاده یادآور شد: حرکت امام حسين(ع) درس آزادگي به دنيا داده و حرکت ميليوني اربعين نمادي از وحدت و انسجام نه تنها براي مسلمانان است، بلکه در اين راهپيمايي ديگر اديان را هم مي بينيم چون امام حسین (ع) با آزادگي از جان خود گذشت و ظلم و جور را نپذيرفت.

مديرکل تبليغات اسلامي استان خراسان جنوبی با بيان اينکه خادمي اهل بيت سرمايه اي است که اجر آن توسط خداوند متعال داده مي شود، تصريح کرد: اين مجالس و محافل و عرض ارادت ها به ساحت مقدس اهل بيت (ع) سرمايه هاي بزرگي است.

حجت الاسلام احمد رضايي با بيان اينکه هرچه متعلق به امام حسين (ع) است ارزشمند است، ادامه داد: خداوند متعال در برابر اينکه امام حسين(ع) جان خود و اصحابش را تقديم کرده چند امتياز به ايشان داده یکی آنکه در خاکي که هيچ خاصيتي نداشته (بعد از شهادت امام حسین«ع») به عنوان تربت سيدالشهدا(ع) شفا قرار داده است و اين از امتيازات خاص ايشان است.

وي اظهار کرد: خداوند متعال امامت را در نسل امام حسين (ع) قرار داده که اينها لطف ويژه خداوند به ايشان است.

در پايان با حضور شهردار، اعضاي شوراي اسلامی شهر بیرجند و جمعی از مسئولان، از 20 پيرغلام حسيني تجليل شد.