EN

شهردار بیرجند: بهسازی خیابان جمهوری با بهره گیری از معماری بومی

شهردار بیرجند گفت: در صورت تصویب شورای اسلامی شهر بیرجند، بهسازی پیاده راه خیابان جمهوری حدفاصل پل دژبان تا میدان امام حسین (ع) در سال جاری اجرا خواهد شد.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمد علی جاوید در جلسه ای که به این منظور تشکیل شد افزود: خیابان جمهوری به عنوان یکی از قدیمی ترین خیابانهای این شهر از شاخص های منحصر به فردی برخوردار می باشد که متاسفانه مورد کم توجهی قرار گرفته است.

وی به بازار قدیم شهر، ساختمان قلعه، قبرستان عمومی، مصلی قدیم شهر، اتصال به آرامگاه حکیم نزاری و مهم تر از همه درختهای بسیار زیبای کاج و عرض مناسب خیابان اشاره کرد که در شرایط فعلی نه تنها ارزش افزوده ای برای فضاهای تجاری اطراف آن ایجاد ننموده است و حضور با نشاط مردم در این فضای خوب شهری را نداریم بلکه تبدیل به جایگاه پارکینگ خودروهای شهر شده است.

شهردار بیرجند افزود: آنچه در دستور کار شهرداری قرار دارد احداث پیاده راه های بزرگ در دو سمت خیابان با اضافه نمودن مسیرهای کندرو به پیاده روهای قبلی و بهسازی و نوسازی این پیاده راه ها در فاز اول از پل دژبان تا میدان امام حسین (ع) می باشد و در فاز دوم جداره سازی فضاهای تجاری اطراف این خیابان می باشد که امیدواریم مالکین ذی نفع انجام شود.

جاوید یادآور شد: در صورت اجراء این پروژه یکی از زیباترین فضاهای اجتماعی در شهر بیرجند ایجاد خواهد شد که باعث رونق تجاری و سرزندگی شهری خواهد شد.

وی عنوان کرد: در تهیه طرح با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان کاملاً در تعامل می باشیم که احداث این خیابان الگویی از معماری بومی باشد.