EN

شهردار بیرجند خبر داد: احداث میدان شهادت و ایثار شهر بیرجند

شهردار بیرجند گفت: میدان شهادت و ایثار شهر بیرجند به همت شهرداری احداث می شود.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمد علی جاوید در بازدید از روند عملیات اجرایی احداث این میدان اظهار داشت: تقاطع خیابانهای پاسداران و جماران از جمله تقاطع های غیر ایمنی بود که در سنوات گذشته منجر به تصادفات سنگین جرح و مالی تعدادزیادی از شهروندان گردیده که علیرغم مصوبه شورای ترافیک شهرستان و استان، به دلیل وجود شبکه برق فشار قوی تاکنون شهرداری موفق به اجرای میدان در آن مکان نشده بود.

وی اضافه کرد: با توافقی که اخیراً بین شهرداری و شرکت توزیع برق به عمل آمد و پرداخت هزینه جابه جایی این شبکه، شهرداری اقدام به احداث میدانی نمود که هم اکنون عملیات اجرایی آن در حال انجام می باشد.

وی افزود: با توجه به همجواری این میدان با محل برگزاری کنگره سرداران شهید، اسم این میدان به نام شهادت و ایثار پیشنهاد شده که المانی نیز با همین مضمون در این میدان نصب می گردد.

شهردار بیرجند هزینه جابه جایی تاسیسات برق فشار قوی و احداث میدان را صرف نظر از هزینه احداث المان، مبلغ 2 میلیارد و 100 میلیون ریال عنوان کرد که تماماً از محل منابع داخلی شهرداری پرداخت می گردد.

جاوید ابراز امیدواری کرد با نظارت دقیق بر این طرح و اجرای صحیح آن، رضایت شهروندان جلب گردد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهرداری بیرجند با تعامل و همراهی شورای اسلامی شهر و با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های موجود؛ برای توسعه و پیشرفت، ارائه خدمات و ایجاد رفاه شهروندان تلاش می نماید.