EN

فضای سبز بیرجند با وجود بحران شدید آب حفظ شده است

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری گفت: علیرغم بحران شدید آب در منطقه، فضای سبز بیرجند حفظ شده است.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس امیر ابراهیم زاده اظهار داشت: شعار مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر در بحث فضای سبز، ابتدا حفظ و نگهداری و در وهله دوم، توسعه آن می باشد.

وی یادآور شد: جمع آوری و قطع درختان خشک موجود علاوه بر اینکه باعث زیبایی منظره شهر می شود از گسترش آفات به سایر درختان جلوگیری می کند لذا با جدیت در حال انجام است.

وی با اشاره به تقویم باغبانی که در فضای سبز موجود است اضافه کرد: برای حفظ فضای سبز در هر یک از فصول سال باید اقدامات خاصی انجام شود که هرس درختان سطح شهر، حذف سرشاخه های خشک، خاکبرداری پای درختان و تقویت و کوددهی درختان در فصول پاییز و زمستان از جمله این اقدامات می باشد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز؛ استفاده از تجارب متخصصین دانشگاهی، کارشناسان و صاحب نظران این حوزه را در حفظ و نگهداری فضای سبز موثر دانست و افزود: تلاش داریم تا با تهیه دستگاهی که هوادهی و تزریق کود به محدوده ریشه را انجام می دهد، عملیات مراقبت از درختان را در اکثر نقاط شهر و برای تعداد بیشتری از درختان انجام دهیم.

ابراهیم زاده عنوان کرد: امیدواریم با داشتن زمستانی سرد همراه با بارندگی های فراوان، در بهار آینده شاهد وضعیت شاداب تر و با کیفیت تری در فضای سبز سطح شهر باشیم.