EN

نیروهای قراردادی شهرداری ها ساماندهی می شوند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، جلسه هماهنگی در خصوص اصلاح قرارداد پرسنل قراردادی شهرداریها و موضوع شرایط بکارگیری نیروی موقت با حضور شهرداران استان و مسئولین منابع انسانی و کارگزینی ها در محل سالن جلسات شهرداری بیرجند برگزار شد.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی روز گذشته اظهار داشت: ساماندهی نیروهای قراردادی شهرداریها خواسته شهرداریها و پرسنل آن می باشد که امیدواریم به سرانجام برسد.

مهندس حلاج مقدم افزود: امسال با مشارکت همه شهرداری های استان، بانک اطلاعاتی جامع از نیروی انسانی شهرداریها در اختیار داریم و برای اولین دفعه در استان و کشور توانستیم احکام پرسنلی را به صورت واحد و یکپارچه تهیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه با این اقدام خون تازه ای در رگ های نیروی انسانی شهرداری ها جاری می شود ادامه داد: عنوان قرارداد نیروهای قراردادی که مدرک کاردانی به بالا دارند اصلاح کرده و تغییر می یابد لیکن تبدیل وضعیت نیروها در دستور کار نمی باشد.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یادآور شد: چهار نوع قرارداد رسمی، پیمانی، موقت و کارگری در شهرداریها داریم که قرار است به استناد این بخشنامه قراردادهای کارگری واجد شرایط به قرارداد موقت تبدیل شوند.

حلاج مقدم در خصوص استفاده بهینه شهرداریها از شرایط ایجاد شده برای نیروهای قراردادی، شرکتی و با شرایط خاص ابراز امیدواری کرد.

شهردار بیرجند نیز در نشست شهرداران استان خراسان جنوبی اظهار داشت: امیدواریم با اجرای این بخشنامه و ساماندهی پرسنل شهرداری ها شاهد شکل گیری یک نظام صحیح مبتنی بر شایستگی در شهرداریها باشیم.

مهندس محمد علی جاوید خاطر نشان کرد: اربعین حسینی، موکب شهرداری با توفیقی که نصیب نیروهای شهرداری می شود همانند سالهای گذشته آماده ارائه خدمت به زائرین اربعین حسینی می باشد.

وی اذعان داشت: در سال گذشته تغییری در روند اعزام نیروهای موکب صورت گرفت و فقط از نیروهای خدمات شهری برای خدمات دهی بهتر استفاده شد.

شهردار بیرجند از تقدیر و تشویق موکب شهرداری بیرجند در سال گذشته توسط ستاد عتبات خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته 10 نفر از نیروهای خدماتی شهرداری بیرجند و تعدادی نیز از سایر شهرداری های استان در این موکب حضور داشتند که لازم است اسامی افراد متقاضی به دفتر امور شهری استانداری و شهرداری بیرجند ارسال گردد.