EN

ورود روزانه 520 تن پسماند به سایت پسماند شهرداری

مدیر پسماند شهرداری بیرجند گفت: روزانه 120 تن پسماند خانگی، تجاری و … به همراه 400 تن نخاله ساختمانی وارد سایت پسماند شهرداری بیرجند می شود.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، مهندس احمد لطایفی اظهار داشت: با افزایش جمعیت، صنعتی شدن جوامع و تغییر الگوهای مصرف، پسماندها به مرور باعث بروز مشکلات پیچیده زیست محیطی شده اند تا آن جا که مدیریت شهری با برنامه ریزی های متعدد برای این بخش به فکر چاره افتاده است.

وی اضافه کرد: برای این امر زیر ساختهایی در شهرداری بیرجند ایجاد شده که از آن جمله می توان به طراحی و تهیه نقشه جامع سایت پسماند شهرداری به وسعت 26 هکتار و ساخت سوله پردازش، نگهداری و بسته بندی پسماند خشک به متراژ 1530 متر مربع و با اعتبار 3 میلیارد تومان اشاره کرد.

مدیر پسماند شهرداری خاطر نشان کرد: نقشه برداری، خاکریزی و تسطیح معبر اصلی سایت پسماند مطابق طرح تهیه شده به طول 2 هزار متر و با حجم 6 هزار متر مکعب خاکریزی توسط هزار کامیون 6 تنی انجام شده است.

لطایفی با اشاره به برآورد فنی و تهیه نقشه خط پردازش 250 تنی در سایت پسماند افزود: ترانشه دفع غیر بهداشتی پسماند بی خطر سازی شده به متراژ 3600 متر مربع و با اعتباری معادل 252 میلیون ریال و ترانشه دفع به متراژ 96 هزار متر مربع و با اعتبار 6 میلیارد و 720 میلیون ریال نیز در محل سایت پسماند ایجاد شده است.

وی از انعقاد قرارداد طرح تفکیک زباله در مبدا و مقصد شامل جمع آوری، تفکیک در مبدا و مقصد و خرید از شهروندان خبر داد و اذعان داشت: دیواره سیل بند در ضلع شمال سایت پسماند جهت پیشگیری از بروز حوادث ناشی از بارش بارانهای سیل آسا با حجم خاکریزی 1200 متر مکعب نیز انجام شده است.

مدیر پسماند شهرداری ادامه داد: اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا، خرید و نصب باسکول سایت پسماند و ساماندهی و واگذاری جمع آوری و حمل نخاله های ساختمانی سطح شهر از طریق بخش خصوصی نیز از اقدامات آینده ای می باشد که توسط این مدیریت در حال پیگیری است.