EN

پارکینگ طبقاتی خیابان منتظری به بهره برداری رسید

ناوگان اتوبوس رانی «نو» می شود

سرپرست شهرداری  بیرجند در مراسم افتتاحیه پارکینگ طبقاتی شهید منتظری ضمن تشکر از زحمات شهردار سابق و اعضای شورای چهارم، اظهار کرد: این پارکینگ در زمینی به مساحت هزار متر مربع، با زیربنای 3 هزار و 150  متر مربع در دو سقف می باشد. «مهندس خانزاد» افزود: ظرفیت آن هم 150 خودرو، باستناد مصوبه شورای ترافیک استان و طرح تفصیلی شهر بیرجند در زمینی با کاربری پارکینگ واقع در کوچه منتظری 20 در حاشیه بازار مرکزی بیرجند  است.  وی هدف از اجرای این پروژه را تأمین پارکینگ شهروندان در بافت مرکزی و بازار بیرجند دانست و عنوان کرد: با توجه به واقع شدن پروژه در بافت تاریخی شهر برای هماهنگی با بافت تاریخی، قدیمی، فرهنگی و معماری محیط، در نماسازی پروژه از آجر سنتی استفاده شده است.

تأسیس پارکینگ طبقاتی در محلات دیگر

 

به گفتۀ وی این پروژه با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 890 میلیون تومان در مدت 15 ماه   برای تأمین پارکینگ وسایط  نقلیه شهروندان و کسبه بازار و ترافیک خیابان منتظری و سه راه اسدی تأسیس شده است  که سهم بسزایی در تأمین پارکینگ و گره گشایی از ترافیک و تردد عابرین پیاده این منطقه دارد . سرپرست شهرداری  بیرجند خاطر نشان کرد: درباره احداث پارکینگ در سایر خیابان ها و معابر شهر پیش بینی کرده ایم و آمادگی داریم تا در سایر نقاط شهر مانند خیابان مدرس هم اقدام به احداث پارکینگ نماییم . «خانزاد» از احداث پارکينگ هاي طبقاتي در محلات مختلف بيرجند خبر داد و افزود: احداث اين پارکينگ ها شيوه جديدي است که با هدف رفع معضل کمبود جاي پارک در واحدهاي مسکوني و تجاري و همچنين رفع بخشي از مشکلات ترافيکي و جلوگيري  از تبعات و ناهنجاري هاي اجتماعي مدنظر قرار گرفته است.

 

تا آخر سال 18 اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل اضافه می شود

 

وی از دیگر پروژه هایی که در هفته دولت شهرداری به بهره برداری می رساند، آسفالت معابری مانند نواب، منتظری و شهید حکمت را نام برد و اضافه کرد: این اقدامات با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 168 میلیون تومان می باشد.

به گفتۀ وی از دیگر اقدامات در دست اجرای شهرداری که باعث خوشحالی مردم می شود جدید شدن ناوگان اتوبوس رانی می باشد که 18 دستگاه اتوبوس و 6 دستگاه مینی بوس به ناوگان حمل و نقل شهری تا پایان سال اضافه خواهد شد. سرپرست شهرداری  ادامه داد: در مجموع برای این 24 دستگاه 11 میلیارد و 500 میلیون تومان می باشد که حدود 2 میلیارد آن از تسهیلات یارانه دولتی است و مابقی از منابع شهرداری تأمین می شود.

نصب 18 ایستگاه اتوبوس در شهر

 

«خانزاد» اظهار کرد که همچنین 15 ایستگاه اتوبوس معمولی و 3 ایستگاه مکانیزه با مبلغ 210 ملیون تومان تا پایان مهر امسال نصب می شود و 40 ایستگاه نیز با هزینه 80 میلیون تومان در حال مناسب سازی است. وی  خاطر نشان کرد که در پارک جنگلی بیرجند باغ پرندگان با مساحت 17 هزار متر مربع در دست اجرا می باشد و 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. به گفتۀ وی پارک وصال در شعبانیه هم در مراحل پایانی بهره برداری می باشد

 

قدردانی رئیس شورای جدید شهر از شهردار سابق

 

همچنین «تقی زاده» رئیس شورای شهر جدید بیرجند هم در این افتتاحیه به نیابت اعضای شواری پنجم از زحمات «مدیح»، شهردار سابق و اعضای شواری چهارم شهر به خاطر خدمات مؤثر آنان تشکر کرد. وی اظهار امیدواری کرد که شورای پنجم شهر هم بتواند به خوبی وظایف خود را انجام دهد.