EN

کاشت 160 هزار بوته گل در آستانه نوروز 98

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری گفت: 160 هزار بوته گل شامل درخت و درختچه در آستانه نوروز 98 در سطح شهر کاشته شد.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس امیر ابراهیم زاده اظهار داشت: به منظور تکمیل و توسعه کاشت نهال و گلکاری، شهرداری بیرجند در پایان سال 97 به تزئین و زیبا سازی میادین و فضاهای سبز شهری با کاشت گل های زینتی، درخت و درختچه پرداخت.

وی افزود: در راستای  ایجاد محیطی جذاب و با نشاط جهت استفاده شهروندان ، یک سفره هفت سین و 8 المان نوروزی نیز نصب گردید و همچنین فعالیتهای گسترده ای در زمینه درختکاری، هرس و گل کاری در پارکها، بلوارها و میادین سطح شهر توسط سازمان انجام گرفت.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با اشاره به کاشت 6000 اصله درخت و درختچه ادامه داد: در آستانه سال جدید و براي ايجاد محيطي جذاب و بانشاط جهت استفاده شهروندان و میهمانان نوروزي، فعاليت‌هاي گسترده‌اي در زمينه درختکاری، گلكاري پارك‌ها، بلوارها و ميادين سطح شهر بیرجند توسط شهرداری انجام شده است.

ابراهیم زاده از دیگر اقدامات این سازمان در آستانه نوروز به نصب 15 عدد ریسه نوری و تعداد 160 عدد پرچم رنگی در سطح شهر اشاره کرد و افزود: رنگ آمیزی مبلمان و وسایل بازی در پارکهای ثامن – آزادی – توحید – وحدت – آزادگان و صیاد شیرازی نیز توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز انجام شده است.

وی از اسکان مسافران نوروزی در پارک های سطح شهر بیرجند خبر داد و به برپایی تعداد 200 چادر اسکان تا دهم فروردین ماه در پارکهای آزادی، ثامن و توحید این شهر اشاره کرد.

لازم به ذکر است گلکاری های ویژه نوروز در میادین، بلوارها و برخی پارکهای سطح شهر از 20 اسفند ماه آغاز گردید.