EN

پروژه تامین آب فضای سبز مهرشهر و بوستان کاظمیه به بهره برداری رسید

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ پروژه های تامین آب فضای سبز مهرشهر و بوستان کاظمیه از جمله پروژه های شهرداری بیرجند در آستانه عید قربان با حضور اعضای شورای شهر پنجم و منتخبین شورای شهر ششم، شهرداران مناطق، معاونین شهرداری و روسای سازمانهای متبوع به بهره برداری رسید.

 شهردار بیرجند در مراسم آغاز بهره برداری از پروژه تامین آب فضای سبز مهرشهر ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: وضعیت فضای سبز مهرشهر خیلی مطلوب نبود و شهروندان هم گلایه داشتند و البته اغلب آنها از مشکلات موجود مطلع نبودند.

دکتر جاوید افزود: برای رفع این مشکل در محدوده مهرشهر موانعی وجود داشت و از جمله، زمین چندانی با کاربری فضای سبز اختصاص داده نشده بود با این حال شهرداری برای تمام زمین های اختصاص داده شده، برنامه ریزی کرد و از جمله بوستانهای بهجت و مائده را احداث کردیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر این در اطراف کانال مهرشهر که فضایی متروکه بود بلافاصله پیگیر نقل و انتقال اسناد شدیم و ایجاد فضای سبز و رود پارک را آغاز کردیم؛ ضمن اینکه در زمان حضور آقای معتمدیان استاندار سابق نیز زمینی در بلوار احمدی روشن اختصاص داده شد که نسبت به احداث بوستان نمودیم.

وی تصریح کرد: مشکل دیگری که در مهرشهر با آن روبرو بودیم مشکل تامین آب فضای سبز بود که پیگیر پروژه آبرسانی شدیم و خط انتقال ۱۰ کیلومتری آب با لوله پلی اتیلن ۱۶۰ اینچی را همراه با مخزن ۵۰۰ هزار لیتری(۵۰۰ مترمکعبی) و نصب تجهیزات و سیستم پمپاژ، طراحی و اجرا کردیم.

دکتر جاوید با قدردانی از تلاش همکارانش در مجموعه شهرداری و سازمانهای تابعه، اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شهرداری ذکر کرد و اظهار داشت: برای اجرای خط انتقال آب این پروژه بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال هزینه شد در حالی که در حال حاضر اجرای آن ۳۰ تا ۴۰ میلیارد ریال هزینه دارد.

شهردار بیرجند همچنین گفت: با اجرای این پروژه آب پایدار و کافی برای استفاده در رود پارک و بوستانهای بهجت و احمدی روشن و بلوارهای همت، احمدی روشن، فاطمی و… فراهم شده است.

شهردار بیرجند در این مراسم نیز توسعه بوستانها و فضای سبز به خصوص در محلات کم برخوردار را از سیاست های شورای شهر پنجم و شهرداری بیرجند ذکر کرد و گفت: در این دوره احداث ۱۲ بوستان را آغاز کردیم که ۱۰ بوستان مربوط به محلات کم برخوردار می باشد و بوستان کاظمیه، هشتمین بوستانی است که به بهره برداری می رسد و امیدواریم در مردادماه دو سه بوستان دیگر را نیز به بهره برداری برسانیم.

دکتر جاوید افزود: با توجه به استحقاق شهروندان ساکن درمحلات موسی بن جعفر(ع) و کاظمیه و در خواستهای معقول و منطقی آنها، احداث بوستان کاظمیه با هدف جداسازی فضای قبرستان از محدوده مسکونی در برنامه سازمانهای پارکها و فضای سبز و بهشت متقین قرار گرفت و طراحی و اجرایی شد.

وی با اشاره به درخواست اهالی محل مبنی بر ادامه پروژه بوستان کاظمیه، اضافه کرد: اتفاقا پروژه بوستان کاظمیه به صورت ادامه دار تعریف شده و این قول را می دهم که تا بلوار پیامبر اعظم(ص) ادامه پیدا خواهد کرد تا فضایی بانشاط و شاداب برای شهروندان ایجاد شود.

وی همچنین گفت: البته زمین کافی در اختیار نبود و همین زمین را در اختیار داشتیم که توانستیم با تملک ۲ ملک، کوچکترین بوستان این دوره شهرداری را با مساحت ۳۸۵۰ متر مربع و اعتبار ۱۲ میلیارد ریال علاوه بر هزینه تملک املاک مذکور، احداث کنیم و فعلا زیرساخت اولیه را ایجاد نماییم و فضاهای دیگری هم دارد که فضای سبز و کاربری های دیگری برای آن تعریف خواهد شد. ضمن اینکه اگر املاک و اراضی دولتی دیگری نیز در محلات موسی بن جعفر(ع) و کاظمیه وجود داشته باشد که در اختیار شهرداری قرار گیرد، بلافاصله برای ایجاد فضای سبز و بوستان اقدام خواهد شد.

دکتر جاوید تصریح کرد: چنانچه سایر دستگاهها هم برنامه ای برای اجرای پروژه در این محلات داشته باشند، شهرداری در بحث پروانه ساختمانی و سایر موارد، همکاری لازم را با آنها خواهد داشت تا ساخت و سازهای مناسب و با دوام در این محدوده انجام شود.

رئیس شورای شهر بیرجند هم با قدردانی از دکتر جاوید شهردار بیرجند و همکاران سخت کوش وی در مجموعه شهرداری و سازمانهای مربوطه، گفت: از آنجا که زمین با کاربری فضای سبز در شمال شهر و در مهرشهر، کمتر اختصاص داده شده بود، شهروندان، مراجعات مکرری در این خصوص به شورای شهر داشتند.

دکتر تقی زاده افزود: علاوه بر این، مشکل تامین آب فضای سبز هم وجود داشت و بنا بر این پروژه زیربنایی تامین آب مورد نیاز برای فضای سبز در مهرشهر توسط شهرداری اجرا گردید که اهمیت و ضرورت آن در آینده بیشتر مشخص خواهد شد.

رئیس شورای شهر بیرجند در مراسم افتتاح بوستان کاظمیه هم بار دیگر از زحمات شهردار بیرجند و تمامی همکارانش به ویژه در سازمانهای پارکها و فضای سبز، عمران و بهشت متقین تشکر کرد و  گفت: با توجه به اینکه محله موسی بن جعفر(ع) در مجاورت بهشت متقین قرار دارد اجرای پروژه بوستان کاظمیه و گسترش آن تا بلوار پیامبر اعظم(ع) ضروری بود که با وجود مشکل کمبود زمین با کاربری فضای سبز، با استفاده از ظرفیت موجود اجرایی شد.

دکتر تقی زاده افزود: بوستان الهیه نیز بزودی افتتاح خواهد شد.