EN

دیدار نوروزی شهردار و مدیران شهرداری بیرجند با اعضای شورای اسلامی شهر

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ شهردار و مدیران شهری در اولین جلسه رسمی شورا در سال 1402؛ در صحن شورا حضور یافتند.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با ابراز خرسندی از حضور شهردار و تیم مدیران شهری در اولین جلسه رسمی سال جدید در شورای شهر گفت: شروع هر سال پیام های زیادی دارد و به ما می آموزد هر پایانی را آغازی است و سالها نباید تکرار یکدیگر باشند زیرا در این صورت خسران کرده ایم لذا استفاده از تجربیات سالهای قبل و شروع برنامه ریزی های جدید با برنامه های بهتر احساس می شود.
دکتر رضا حسنی صفت با تشکراز اقدامات مفید و موثر شهرداری با استفاده از افکار جمعی و صاحبان خرد در سال گذشته که رضایت خوبی را در شهروندان ایجاد کرد اظهار داشت: از طرف مجموعه شورای اسلامی شهر از شهردار بیرجند به عنوان سکاندار این مجموعه و همکاران ایشان قدردانی می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند خاطر نشان کرد: اعضای شورا را همکاران، همیاران و بازوان خود بدانید و نقش شورا از باب ارشاد و راهنمایی می باشد لذا تلاش داریم توسط دستان توانمند شما، خدمات بیشتری برای شهر و شهروندان ارائه دهیم.
دکتر حسنی صفت ضمن ارزیابی خوب اقدامات انجام شده توسط مدیریت شهری در سال گذشته افزود: باید تلاش کنیم کیفیت اجرای امور در سال جاری بهبود یافته و سالی پویا و همراه با بهروزی برای شهروندان رقم بزنیم.
شهردار بیرجند نیز در این دیدار ضمن تبریک سال جدید و ماه رمضان گفت: نوروز زمان خوبی برای پرداختن به امورات شخصی می باشد لیکن برای بنده و همکارانم تنها جنبه تلاش، فعالیت و کار مضاعف را به همراه دارد.
دکتر مهدی بهترین یکی از مقاطع بسیار حساس و پرکار هر سال را با توجه به نوع کار شبانه روزی شهرداری در ایام تعطیلات نوروز دانست و اذعان داشت: مراسم استقبال از بهار 1402 با رضایت قریب به اتفاق شهروندان مواجه شد.
وی یادآور شد: در روز 13 فروردین بیشترین بار استفاده از بوستانهای سطح شهر را داشتیم و در بوستانهای کاجستان، توحید، آزادی، وحدت و … با توجه به تقارن روز طبیعت با ماه مبارک رمضان پذیرای ده ها هزار نفر از شهروندان بودیم.
شهردار بیرجند با اشاره به اینکه میثاق اصلی شهرداری و شورا بحث بودجه می باشد تصریح کرد: بودجه 1401 با 560 میلیارد تومان محقق شد و بودجه 1402 نیز با 600 میلیارد تومان تقدیم شورا گردید که امیدواریم با تحقق کامل آن در سال جدید برای متمم آن نیز اقدام نماییم.
دکتر بهترین با اشاره به افزایش بیش از 64 درصدی صدور پروانه ساختمانی خصوصا در منطقه دو که موید نادرست بودن عدم تمایل ساخت و ساز در بیرجند می باشد، این مساله را نشان دهنده سال رونق اقتصادی و افزایش ساخت و ساز در بیرجند عنوان کرد.
شهردار بیرجند با اشاره به توافقنامه های بسیار خوبی در تحویل معابر بلوار حضرت ابوالفضل (ع) با راه و شهرسازی، 93 هکتار آرامستان، صنوف آلاینده و آزادسازی املاک واقع در میدان ابوذر و توافق با صاحبان املاک اضافه کرد: توجه به وضعیت معیشتی پرسنل از دغدغه های مجموعه مدیریت شهری می باشد.
وی ابراز امیدواری کرد در جهت ایجاد امید و نشاط در بین شهروندان ساعی باشیم.
در پایان معاونین، مدیران مناطق، سازمانها و مدیران ستادی شهرداری به بیان اقدامات، نقطه نظرات و پیشنهادات سازنده مرتبط با حوزه کاری پرداختند.