EN

سکاندار مدیریت شهری بیرجند سخنران منتخب اجلاس شهرداران سراسر کشور

دکتر مهدی بهترین در اجلاس شهرداران مراکز استان و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت که با حضور وزیر کشور برگزار شد به عنوان سخنران منتخب پیشنهاداتی در زمینه بودجه و درآمد شهرداری ها ارائه نمود .
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند این اجلاس ، با حضور بیش از ۶۰ شهردار سراسر کشور ۱۳ تیرماه امسال در سالن همایش های وزارت کشور برگزار شد.
شهردار بیرجند در این اجلاس با تاکید بر ضرورت طراحی و تبیین مدل تامین منابع بودجه شهرداریها ، بازنگری جدی در منابع درامدی عمومی شهرداری را حقیقتی انکار ناپذیر دانست.
دکتر بهترین ضمن ابراز نگرانی از روند کاهش اختیارات مدیریت شهری (شورا و شهرداری) تصریح کرد: ابطال مکرر مصوبات شوراهای اسلامی توسط دیوان عدالت اداری خود، گواهی بر این ادعاست.
وی جبران خسارت شهرداری ها ، جبران پرداخت مابه التفاوت قیمت کرایه حمل ونقل، پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده و طرح جهش ملی مسکن را از جمله ضرورت هایی برشمرد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد .
به گفته وی بازنگری و متناسب سازی نرخ عوارض نوسازی عمران شهری و بررسی فرصت ها و تهدید های بودجه سنواتی کشور دغدغه ای مهم است که باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد .
شایان ذکر است شهردار بیرجند از بین ۶۰ شهردار سراسر کشور جزو ۴ شهردار مرکز استان بود که در این اجلاس به عنوان صاحب نظر در زمینه مدیریت شهری به ارائه پیشنهادات در این باره پرداخت