EN

شهردار بیرجند: از یک سانت و یک ریال حق شهروندان نمی گذریم

شهردار بیرجند گفت: اقدامات مجمع خیرین سلامت در راستای منویات رهبری ( بیمار به جز رنج بیماری رنج دیگر ی نداشته باشد) است .
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ دکتر بهترین در دیدار با مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان خراسان جنوبی، رئیس و اعضای هیئت مدیره مجمع گفت: ارتقاء شاخص ها خصوصا شاخص سلامت، ارتباط خاصی با توسعه پایدار و سلامت مردم دارد.
شهردار بیرجند اذعان داشت: مجمع خیرین سلامت استان تاکنون توانسته پروژه های بهداشتی درمانی بسیار خوبی را در سطح استان (از جمله بیمارستان ایران مهر) را احداث نمایدو ساخت همراه سرای بیمار نیز اقدام ارزنده دیگری در این راستا می باشد.
دکتر بهترین با بیان اینکه شهرداری مدافع حقوق شهروندان است خاطر نشان کرد: نظر شهرداری و شورا در ساخت همراه سرا بر مساعدت می باشد که در این خصوص با تاکید بر احقاق حقوق شهروندی و اینکه از یک سانت و یک ریال حق شهروندان نمی گذریم از هیچ کمکی فروگذار نخواهیم کرد.
به گفته وی در طرح بهسازی خیابان طالقانی نیز قطعا آسایش و آرامش همراهان بیماران را مد نظر قرار خواهیم داد.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این دیدار اظهار داشت: برای ساخت همراه سرای بیمار در مرکز استان، نیاز به مشارکت همه دستگاهها، مسئولان می باشد و صرفا شهرداری، شورا و مجمع خیرین سلامت نمی توانند به تنهایی اقدام نمایند.
دکتر محمودی راد ساخت همراه‌سرا برای بیماران خاص به ویژه بیماران سرطانی را ضروری دانست و اظهار کرد: در این زمینه شهرداری و شورای اسلامی شهر در چهارچوب قانون از هیچ کمکی فروگذار نمی نمایند.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان خراسان جنوبی نیز در این دیدار و گفت: ساخت همراه سرا نیاز اساسی در راستای کاهش دغدغه بیماران و همراهان آنان در مرکز استان می باشد.
حسینی یکی از مهم ترین اقدامات مجمع خیرین سلامت را ساخت مرکز رادیوتراپی و انکولوژی ایران مهر با کمک خیرین و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دانست و اضافه کرد: در گذشته بیماران سرطانی باید برای درمان به شهرهای دیگر سفر می کردند که با احداث و راه اندازی مرکز توانستیم بیمارانی از سراسر استان و شهرهای دیگر پذیرش نماییم.
وی با اشاره به ساخت همراه سرا برای همراهان بیماران، در خصوص همکاری شهرداری و خیرین استان برای شروع این پروژه ابراز امیدواری کرد.