EN

شهردار بیرجند در جمع خیرین مطرح نمود: شهرداری بیرجند در راستای اعتمادسازی و سیاست های دولت گام بر می دارد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری؛ شهردار بیرجند، در نشست صمیمی با جمعی از خیرین اظهار داشت: ارتباط مستقیم من با شورا و بدنه شهرداری در ده سال اخیر باعث شد تا از مشکلاتی که در زیر پوسته شهر پنهان است آگاه باشم و از نزدیک کاستی ها را درک نمایم.
دکتر مهدی بهترین با اشاره به وجه مشترک شهرداری و خیرین در ارتباط با آسیب های اجتماعی گفت : در همین راستا شبانه روزی شدن گرمخانه شهرداری در جهت حمایت از همشهریانی که از آغوش گرم خانواده دور شده و واماندگان اجتماعی انجام شد.
شهردار بیرجند با تاکید بر این نکته که هدف ما درمان جسم و روح این افراد است تصریح نمود: افتتاح مرکز شبانه روزی فوریت های خدمات اجتماعی شهرداری برای افراد آسیب پذیر اقدام مدیریت شهری در این راستا بود که علاوه بر خدماتی که به آنها ارائه می گردد توجه به کرامت انسانی نیز از اهمیت ویژه ای برخودار است.
دکتر بهترین با بیان اینکه معضل مواد مخدر و اعتیاد معضلی جهانی است که گریبانگیر جامعه بشری است ادامه داد: در این راستا مبارزه با مواد مخدر و تبعات ناشی از آن مثل کارتن خوابی و…… به مردمی سازی نیاز دارد که قطعا مشارکت سازمان های مردم نهاد در کاهش آلام ناشی از این معضل اجتماعی بسیار موثر می باشد.
وی ضمن تاکید بر وظایف فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری اظهار داشت: از زمان افتتاح این مرکز سرقت از آرامستان 45 درصد کاهش یافته است .
شهردار بیرجند با تاکید بر مدیریت ساخت و سازها و رعایت حقوق شهروندان گفت: 99 درصد شهروندان از ساخت و سازهای شهر آسیب دیده اند که با مدیریت ساخت و سازها در شهر شکایات مردمی تا 30 درصد کاهش یافته است.
به گفته وی ارزان کردن زندگی مردم در شهر بیرجند با عدم افزایش عوارض در شمال شهر و افتتاح میدان بار شهرداری بعد از ده سال تعطیلی از دیگر اقدامات مدیریت جدید شهری بوده است.
شهردار بیرجند با اشاره به سیاست دولت مردمی سیزدهم افزود: شهرداری بیرجند در راستای اعتمادسازی و سیاست های دولت گام بر میدارد.
دکتر بهترین با تاکید بر توسعه متوازن شهر خاطر نشان کرد: 120 هزار متر مربع آسفالت معابر سطح شهر، تکمیل و اجرای بیش از 21 پروژه در نقاط مختلف شهر گواه روشنی بر این ادعا می باشد.
وی از اختصاص 15 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل درون شهری خبر داد و افزود: با عنایت دولت مردمی سیزدهم و با پیگیری 15 دستگاه اتوبوس به مبلغ 600 میلیارد ریال به ناوگان حمل و نقل درون شهری اختصاص یافت.
شهردار بیرجند در پایان مجمع خیرین شهرساز را یک ضرورت در شهر بیرجند دانست و گفت: امید است با همدلی و تعامل بتوانیم آسیب های اجتماعی در شهر بیرجند را به حداقل برسانیم.