EN

طرح آزمایشی تغییر شیوه جمع آوری پسماند در بیرجند

طرح آزمایشی تغییر شیوه جمع آوری پسماند در بیرجند اجرا می گردد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ سرپرست معاونت خدمات شهری با اعلام این خبر اظهار داشت: این طرح با هدف ارتقاء سلامت شهرو شهروندان، کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش بازیافت زباله در راستای حفاظت از محیط زیست ، ارتقاء وضعیت بهداشتی و زیست محیطی شهر و احترام به حقوق شهروندان اجرا می گردد.
موسی میرزایی با تاکید بر زیبایی چهره شهر بیرجند افزود: جمع‌آوری غیرمتعارف زباله و زباله گردی چهره شهر را زشت و نازیبا می کند لذا با تغییر در شیوه جمع‌آوری زباله قطعا وضعیت بهداشتی شهر ارتقاء داده خواهد شد.
سرپرست معاونت خدمات شهری با بیان اینکه این طرح ابتدا در بخشی از محله سجاد شهر اجرا خواهد شد خاطر نشان کرد: این طرح به صورت خانه به خانه و ساعت 9 شب در بخشی از محله سجادشهر اجرا می گردد.
میرزایی با اشاره به موضوع تفکیک زباله در مبدا گفت: آنچه مسلم است تلاش باید از مبدأ صورت بگیرد؛ درواقع فاز فرهنگی و همراه کردن و مشارکت مردم که از مبدأ زباله‌های خشک و تر را جدا کنند، در این پروسه بسیار مهم است.
وی ادامه داد: در مرحله ابتدایی 6 مخزن مخصوص جمع آوری زباله خشک به صورت آزمایشی در مقابل 6 مجتمع مسکونی گذاشته می شود که پس از پر شدن توسط حوزه مدیریت پسماند جمع آوری و تخلیه خواهد شد.