EN

کاهش قابل توجه شکایات شهروندان با وجود سیستم خودارزیابی در شهرداری بیرجند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، دفتر مدیریت بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری بیرجند با حضور مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهرداری افتتاح شد.
شهردار بیرجند در این مراسم ضمن گرامیداشت اعیاد ، یکی از نتایج ملموس غدیر را امامت و ولایت امام علی (ع) دانست و اظهار داشت: نظم و خودارزیابی از تئوری های مدیریتی در اسلام می باشد که همواره مورد تأکید بوده است.
دکتر مهدی بهترین با تاکید بر تقویت واحدهای بازرسی و حراست گفت: استقلال مجموعه بازرسی با هدف تسهیل در طرح مشکلات توسط شهروندان انجام شده است .
وی یادآور شد: به روز رسانی و استقرار سامانه 137 به عنوان پل ارتباطی مستقیم شهروندان با شهرداری بیرجند در اداره بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری نیز در دستور کار قرار گرفته است .
شهردار بیرجند خاطر نشان کرد: با حمایت شورای اسلامی شهر بیرجند چشم انداز خوبی برای تیم اداره بازرسی پیش بینی می شود.
دکتر بهترین با اشاره به نقش و اهمیت دقت و سرعت درپاسخگویی به شکایات مردمی اذعان داشت: عملکرد مثبت اداره بازرسی و وجود سیستم خودارزیابی در شهرداری، منجر به کاهش قابل توجه شکایات مردمی شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز خودارزیابی مجموعه شهرداری را ارزشمند دانست و تصریح کرد: این اقدام منجر به افزایش کیفیت خدمت رسانی به شهروندان می شود.
دکتر محمودی راد خاطر نشان کرد: با همدلی و همراهی سازمانها و مناطق شهرداری می توانیم با سلامت کاری به شهروندان خدمت رسانی کنیم.
مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی نیز در جریان این جلسه اظهار داشت: اهمیت جایگاههای نظارتی بر هیچکس پوشیده نیست و حراست و بازرسی در هر مجموعه ای چشمان مدیر بوده و عملکرد مناسب آنها به نفع سلامت مجموعه می باشد.
عباسعلی ملکی ضمن تشکر از نگاه مثبت شهردار بیرجند به مجموعه بازرسی به تقویت این روند در شهرداری اشاره کرد و گفت: مدیریت و مکان مستقل اداره بازرسی همراه با حمایت مدیر ارشد مجموعه، دانش علمی و تجربه مدیریت و پرسنل ، شرایط مساعدی را برای کار تخصصی در این مجموعه ایجاد کرده است.
مدیر بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری بیرجند با اشاره به این موضوع که ” ارتقاء سطح کیفیت و سلامت عملکرد کارکنان شهرداری بیرجند و رضایتمندی شهروندان در سرلوحه امور قرار دارد” گفت: این مجموعه به منظور سهولت بخشیدن به فرایند وصول شکایات و پاسخگویی هر چه سریعتر و همچنین احترام به حقوق شهروندی در مکانی مستقل از شهرداری مستقر و فعالیت می نماید.
رضا مسافر با بیان اینکه تخلف و کم کاری موجب کاهش اعتماد شهروندان و تنزل سرمایه اجتماعی مجموعه شهرداری می‌شود گفت: بازرسی نقش پیشگیرانه داشته و باید بر جریان امور کنترل، نظارت و اشراف داشته باشد.
لازم بذکر است اداره بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری بیرجند در خیابان مدرس – حدفاصل مدرس 24 و 26 – طبقه فوقانی بانک شهر آماده پذیرش شکایات شهروندان می باشد.