EN

آیین افتتاح پروژه پل و میدان شهید فایده بیرجند به عنوان نمادی از 19 پروژه شاخص شهرداری بیرجند با اعتباری بالغ بر 1600 میلیارد ریال

آیین افتتاح پروژه پل و میدان شهید فایده بیرجند به عنوان نمادی از 19 پروژه شاخص شهرداری بیرجند با اعتباری بالغ بر 1600 میلیارد ریال با حضور فرزند گرامی شهید بزرگوار محمد حسن فایده و جمعی از مقامات استانی برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در این مراسم از توجه بی سابقه و بی نظیر دولت به حوزه مدیریت شهری خبر داد و گفت: بیش از 70 درصد بودجه شهرداری های استان در دو سال اخیر افزایش داشته و بیش از 63 درصد بودجه شهری شهرداری ها هم تأمین شده است. مهندس عباس زاده به نگاه ویژه دولت برای تأمین امکانات موتوری شهرداری ها اشاره و افزود: در این یکسال اخیر بیش از 47 دستگاه خودروی مختلف به شهرداری های استان تحویل شده که بی سابقه بوده است. وی ادامه داد: 50درصد پروژه های افتتاحی ما در هفته دولت پروژه های عمرانی است. وی به نگاه عدالت محوری دولت سیزدهم و توجه به مناطق محروم اشاره و اذعان داشت: با وجود اینکه استان خراسان جنوبی کمتر از یک درصد جمعیت کشور را دارد، رتبه سوم سهم بری پروژه های افتتاحی کشور را در هفته دولت داشته است. وی از آمادگی مجموعه استانداری و حمایت حداکثری آن از مدیریت شهری بیرجند خبر داد و افزود: امید می رود در دو سال پایانی دولت نیز طعم خدمت بی منت متناسب با شأن مردم به آنها چشانده شود.

اقدامات خوب شهرداری در ماه های اخیر

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در این مراسم با اشاره به اقدامات خیلی خوبی که در ماه های اخیر در شهر بیرجند توسط شهرداری انجام شده، گفت: تعدادی از این پروژه ها به ثمر نشسته و تعدادی هم تا پایان سال به بهره برداری می رسد. حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد به اهمیت این پروژه اشاره کرد و افزود: با احداث پل و میدان شهید فایده مشکل ترافیک شهری مرتفع و ارتباط شرق به غرب شهر برقرار شده و چهره مناسبی به این بخش از شهر داده است. وی ادامه داد: نگاه ما در سال سوم شورای شهر بیرجند نگاه همدلی و همگرایی با همه ارگان های دولتی است تا به توسعه شهری دست پیدا کنیم. وی با اشاره به پروژه های قفل شده ای که در شهر بیرجند وجود دارد، اذعان داشت: لازمه باز شدن این گره ها همدلی و همگرایی است که با ارتباط مناسب شورا و شهرداری با همه مسئولان محقق خواهد شد. وی از موضوع پادگان 04، باز شدن لاین دوم خیابان ارتش، بازگشایی خیابان عدل و اتمام پروژه باغ مفاخر، انتقال صنوف آلاینده، انتقال پساب فاضلاب، بهسازی ورودی های شهر و بهبود ترافیک شهری به عنوان مسائلی یاد کرد که گاها به گره شهری تبدیل شده که باید این گره ها باز شود.

افتتاح 19 پروژه شهری در هفته دولت امسال
شهردار بیرجند هم در این مراسم با اشاره به افتتاح 19 پروژه شهرداری در هفته دولت با اعتبار 160 میلیارد تومان گفت: افتتاح پل و میدان شهید فایده یکی از این پروژه های اصلی است که مساحت پل 320 متر مربع و اعتبار هزینه شده در آن بالغ بر 28میلیارد ریال و مساحت میدان هم 1400مترمربع و اعتبار هزینه شده در آن بالغ بر 15میلیارد ریال می باشد. دکتر بهترین افزود: این میدان شبیه تابلوی نقاشی است که تمام مراحل آن از طراحی، اجرا، نصب، رنگ آمیزی و… توسط مجموعه داخلی شهرداری انجام شده است. وی از حل مشکل ده ها هزار نفر از شهروندان بیرجندی با راه اندازی این پروژه خبر داد و گفت: سالیانه میلیون ها دقیقه صرفه جویی در وقت و سالیانه میلیون ها تومان صرفه جویی در سوخت مهم ترین رهاورد این پروژه خواهد بود که ارتباط شرق به غرب شهر نیز برقرار می شود. وی از این پروژه به عنوان یکی از بزرگ ترین پروژه های پدافند غیرعامل شهری یادکرد که 3 کیلومتر صرفه جویی در تردد شهری را ایجاد خواهد کرد.

آغاز عملیات احداث 84 واحد مسکونی با گردش مالی 300 میلیاردی
وی از کلنگ زنی پروژه سرمایه گذاری احداث 84 واحد مسکونی برای اولین بار در شهر خبر داد و افزود: این سرمایه گذاری 190 هزار مترمربع تولید مسکن در بیرجند خواهد داشت و 95هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم طی دو سال ایجاد خواهد شد و گردش مالی آن 300 میلیارد تومان است.

بزرگ ترین تملک تاریخ شهرداری بیرجند
وی ادامه داد: تملک و تخریب1100مترمربع از املاک میدان ابوذر در راستای احداث باغ شهرداری و میدان اجتماعات با 800میلیارد ریال اعتبار از دیگر این پروژه هاست که این تملک بعد از 35سال که از مصوبه آن می گذرد محقق شده است.

افتتاح تجهیزات ایمنی آتش نشانی
با اعتبار 210میلیاردی
وی از افتتاح تجهیزات آتش نشانی بیرجند، شامل نوسازی البسه مخصوص آتش نشانان در قالب 50 دست که بعد 10 سال خریداری و استانداردسازی شده اند خبر داد و اذعان داشت: هم چنین در این ایام از تامین اعتبار یک دستگاه خودروی سنگین و تجهیز یک دستگاه خودروی نیمه سنگین آتش نشانی هم با مجموع اعتبار 210میلیارد ریال رونمایی می شود. با خرید لباس های مجهز غواصی شهرداری

آماده آموزش و اجرای عملیات امداد و نجات زیرسطحی در کل کشور می باشد.

گامی بزرگ در راستای هوشمندسازی شهر بیرجند
وی با اشاره به انجام یک کار بزرگ دیگر جهت هوشمندسازی شهر و اجرای شبکه فیبر نوری افزود: با انعقاد تفاهم نامه با شرکت مخابرات منطقه خراسان جنوبی قرار است 80کیلومتر فیبر نوری در طول 3 سال در شهر اجرایی شود.

رشد شگفت انگیز سرمایه گذاری در بیرجند
وی به مقایسه عملکرد 20 ماهه دولت سیزدهم در مدیریت شهری با 104 ماه مدیریت شهرداران قبل پرداخت و گفت: رشد سرمایه گذاری در پروژه های مسکن در 48 ماه دور پنجم مدیریت شهری صفر ریال که در 20 ماهه اخیر به 3360میلیارد ریال رسیده و در حوزه سرمایه گذاری پروژه های خدماتی و تفریحی در دوره قبل 30 میلیارد ریال بوده که در دوره اخیر به 160 میلیارد ریال رسیده که آمار شگفت انگیزی است.
وی ادامه داد: در تملک املاک دولتی در 104 ماه دوره چهارم و پنجم مدیریت شهری20 هزار و 926مترمربع بوده که اخیرا به یک میلیون و 861 هزار مترمربع رسیده و رقم ریالی تملک خصوصی هم از 150میلیارد ریال به 1260میلیارد ریال رسیده است.

تحول در بودجه شهرداری
وی از افزایش بودجه شهرداری از 265میلیارد تومان به 545 میلیارد تومان در سال 1400 و تا آخر تیر ماه جاری به 731میلیارد تومان خبر داد و گفت: در20 ماهه اخیر بطور متوسط سالانه 5 درصد رشد بودجه ای داشته ایم.

وی اذعان داشت: در حوزه فرهنگی اجتماعی نیز در 48 ماهه دوره پنجم مدیریت شهری 85 برنامه فرهنگی و اجتماعی برگزار شده که این رقم در 20 ماه اخیر دوره ششم مدیریت شهری به 205 برنامه ملی و رویداد فرهنگی ارتقا یافته است.