EN

افتتاح پارکینگ خیابان آیت ا… طالقانی و اتوبوس های شهری

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ آیین افتتاح پارکینگ آیت ا…طالقانی 14 و ورود بخشی از اتوبوس های شهری به ناوگان حمل و نقل دورن شهری بیرجند با حضور شهردار، معاون عمرانی فرماندار بیرجند و جمعی از مدیران شهرداری برگزار شد.
شهردار بیرجند ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر اظهار داشت: در راستای ساماندهی و برطرف نمودن مشکل کمبود پارکینگ در خیابان های پر تردد، عملیات شناسایی و احداث پارکینگ از اولویت های مدیریت شهری می باشد.
دکتر مهدی بهترین با بیان اینکه کمبود پارکینگ مهمترین دغدغه مدیریت شهری است عنوان نمود: با تدابیر اندیشیده شده در جهت این مشکل و نظم بخشیدن به عبور و مرور وسایل نقلیه، احداث پارکینگ خیابان آیت ا… طالقانی در دستور کار قرار گرفت.
شهردار بیرجند اظهار داشت: با توجه به مطالعات انجام شده در طرح جامع ترافیک بیرجند، خیابان طالقانی معبر شریانی درجه دو محسوب می‌شود و با توجه به پارکینگ‌ها و طرح‌های پارکینگی موجود، هم اکنون وضعیت این خیابان قرمز است.
دکتر بهترین با بیان اینکه از 40سال گذشته هیچ تملک زمینی برای پارکینگ در این خیابان انجام نگرفته، گفت: زمین پروژه 2 هزار متر مربع مساحت دارد که با هزینه 10 میلیارد تومان تملک گردیده است.
شهردار بیرجند اظهار داشت: بعد از تملک عملیات اجرایی شامل خاکبرداری، تسطیح، زیرسازی، آسفالت و خط کشی پارکینگ با هزینه 700 میلیون تومان انجام شد.
دکتر بهترین ادامه داد: امیدواریم کار ساخت پارکینگ مفتح ۴ که در اختیار هلال احمر است هر چه زودتر آغاز و از بار ترافیکی این خیابان کاسته شود.
شهرداردر ادامه با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی مهم ترین مبلمان پویای شهری است افزود: روزانه به طور میانگین 30 هزار مسافر توسط ناوگان اتوبوسرانی و 10 هزار نفر توسط تاکسیرانی شهر بیرجند جابجا می شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر 65 دستگاه اتوبوس در خطوط شهری و دانشگاه فعال است و حدود 20 دستگاه اتوبوس فرسوده و از رده خارج وجود دارد.
دکتر بهترین با اشاره به اینکه میانگین عمر ناوگان درون شهری بیرجند بالای سیزده سال است عنوان نمود: در همین راستا شهرداری بیرجند در جهت تجهیز ناوگان اتوبوسرانی گام های بلندی برداشته است.
به گفته وی 15دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه ون جدید برای نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری بیرجند خریداری شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بیرجند نیز اظهار داشت: شهر موجودی زنده و پویا است لذا همراه با رشد شهر باید نیازهای شهر و شهروندان نیز فراهم گردد.
بخشی ضمن تقدیر از اقدام شایسته شهرداری در احداث پارکینگ افزود: امیدواریم با کمک دولت در راستای رفاه شهروندان پارکینگ های طبقاتی احداث گردد زیرا شهرداری نهاد عمومی غیر دولتی خودگردان است که می بایست کمک های دولتی با نگاه ویژه ای به شهرداری بیشتر شود