EN

انتخاب احسن شورای شهر در انتخاب شهردار بیرجند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند در دیدار با اعضای ششمین دوره شورای اسلامی و شهردار بیرجند، اظهار کرد: مردم ما حسن انتخابی در شورای اسلامی شهر بیرجند کردند و شورای شهر نیز در انتخاب شهردار حسن انتخاب را داشت.
وی عنوان کرد: شهرداری با بقیه جاها فرق دارد و مردم لحظه به لحظه با شهرداری در امور مختلف سروکار دارند که اگر به نحو صحیح کارها انجام شود مردم راحت بوده و در کنار رشد شهر مردم نیز رشد خواهند کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: تمام امور از فیزیکی گرفته تا فرهنگی همه مورد نیاز جامعه ما است.
آیت الله عبادی با بیان این‌که مسئله مشاوره خیلی مسئله مهمی است، اظهار کرد: مشورت برای کشف نظر صائب از نظر عقلی، منطقی و سایر موراد است.
وی اظهار کرد: مردم ما در این مدت خیلی رنج کشیدند ان‌شاءالله تلاش مسئولان التیامی بر پیکره زخم‌ها و اندیشه مردم باشد.
نماینده ولی فقیه بار دیگر بر انتخاب احسن شهردار اشاره و تصریح کرد: شهرداری که اندیشه اش توجه به ارزشها باشد جای شکر و تشکر دارد.
در ادامه این دیدار دکتر مهدی بهترین شهردار جدید بیرجند نیز اظهار کرد: بر اساس بیانیه گام دوم و روش‌های موجود در نظام، شهرداری بر اساس ۳ محور ارزشی، عدالت و فساد ستیزی ادامه کار خواهد داد تا در راستای عمل به منویات و دغدغه‌های رهبری رضایت عموم مردم را جلب کند.
شهردار بیرجند با یادآوری دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی زمانی که عضو شورای شهر بیرجند در دوره چهارم بود افزود: در آن دیدار دغدغه‌هایی را در زمینه ساختمان‌ها و بلندمرتبه‌سازی مطرح کردید که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و اینکه مسایل شرعی و قانونی باید رعایت شود.
وی بیان کرد: طی جلسه‌ با اعضای شورای شهر و هیات داوری در هشت محور برنامه ارایه دادم و برنامه اصلی که بر آن تاکید دارم، بحث فرهنگی شهر بیرجند است و جزو دغدغه‌های نماینده ولی فقیه در استان است.
شهردار بیرجند با اشاره به دغدغه قانونمداری گفت: اعضای شورا و ما هم تاکید داریم که قانون باید اجرا شود و اگر نقص‌هایی در آن دیده می‌شود باید به سمت اصلاح قانون برویم اما تا جایی که قانون وجود دارد باید رعایت شود تا دغدغه مردم کاهش پیدا کند.

دکتر بهترین با اشاره به اینکه 2 معاونت و یک سازمان وظیفه عمران و شهر سازی را برعهده دارند، ادامه داد: این یعنی ۱۵ درصد شهرداری به طور مستقیم با امور عمرانی و شهرسازی سرو کار دارد.
وی با بیان اینکه شهرداری وظیفه عمل در حوزه فرهنگ و ایجاد نشاط و سرزندگی را هم بر عهده دارد، بیان داشت: در این راستا عدالت محوری و ایجاد نشاط از اهمیت زیادی برخورد است و به ولی نعمتان خود به ویژه در نقاط کمتر برخوردار شهر خدمت رسانی خواهیم کرد.
شهردار بیرجند در پایان خاطر نشان کرد: وقت اندکی که مردم در اختیار ما گذاشتند نیز به‌زودی سپری خواهد شد و باید همه موضوعات شهر مورد نظر قرار گیرد.