EN

اولین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان بیرجند در سال 1402 تشکیل شد

اولین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان بیرجند در سال 1402در محل سالن جلسات فرمانداری بیرجند تشکیل شد.

🔻به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ در این جلسه که صبح یکشنبه برگزار گردید ، فرماندار شهرستان بیرجند، شهردار بیرجند، رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی و جمعی مسئولان دستگاههای اجرایی استان حضور داشتند.

🔻شهردار بیرجند در این نشست گفت: یکی از سیاست‌های ابلاغی بی نظیر دولت سیزدهم ضوابط و بسته های تشویقی نوسازی محلات و بافت‌های ناکارآمد شهری است که می بایست مردم از این بسته های تشویقی آگاه گردند.

🔻دکتر مهدی بهترین اظهار داشت: با توجه به گستردگی جغرافیایی محدوده های بازآفرینی شهرداری می تواند در جهت پیشبرد اهداف ستاد به عنوان شریک استراتژیک برای راه و شهرسازی باشد

🔻وی افزود: سیاست‌های تشویقی که از سوی دولت سیزدهم اعلام شده بسیار می‌تواند کارساز باشد و بیش از ۹۰ درصد آن برعهده شهرداری‌ها است.

🔻شهردار بیرجند اذعان داشت: با توجه به حجم پروژه های در دست اقدام شهرداری در این حوزه، عدم وجود پیمانکاران قوی برای انجام پروژه ها کاملا مشهود است.

🔻دکتر بهترین، پروژه های مصوب شده در ستاد بازآفرینی استان را 51 پروژه برشمرد و گفت : از این تعداد 23 پروژه توسط شهرداری بیرجند در حال انجام می باشد.

🔻لازم به ذکر است در این جلسه پروژه های انجام شده توسط دستگاههای عضو ستاد پیگیری شد