EN

با پیشنهاد دکتر بهترین، شهردار بیرجند محقق می شود: همکاری شهرداری بیرجند و جهاد دانشگاهی استان برای کاشت گیاهان دارویی در سطح شهر

شهردار بیرجند به همراه رئيس شوراي اسلامی این شهر، معاون مدیریت و توسعه منابع شهرداری، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری و مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری به مناسبت چهل و سومین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی ضمن حضور در ساختمان جهاد دانشگاهی استان با رئیس این مجموعه، دیدار و گفتگو کردند.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در ابتدای این نشست، ضمن تبریک سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی و همچنین روز خبرنگار به رئیس جهاد دانشگاهی استان و مدیر مسوول خبرگزاری های ایکنا و ایسنا و همکاران وی، گفت: اخیرا که در شورای شهر با رای اعضای محترم به عنوان رییس، افتخار خدمتگزاری مردم را پیدا کردم، با شعار همدلی و همگرایی وارد شدم زیرا معتقد هستم باید هم در نیت و هم در عمل، اصل را بر همدلی و همگرایی بگذاریم و قطعا با این نگاه، مسائل و مشکلات قابل رفع خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد اظهار امیدواری کرد: در سال سوم از دوره ششم شورا با تزریق روحیه همدلی و همگرایی، شاهد ایجاد امید و ایمان و نشاط در سطح شهر بیرجند باشیم و امور را در راستای توسعه و پیشرفت و آبادانی شهر به پیش ببریم.
وی همچنین گفت: امیدواریم خبرنگاران و رسانه ها بتوانند راه شهدای خبرنگار و از جمله شهید صارمی را ادامه دهند و به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسوولین، ضمن تبیین توفیقات و نقاط قوت، مشکلات و نقاط ضعف را نیز منصفانه مطرح نمایند تا مسوولین در صدد رفع این مسائل و نقاط ضعف برآیند.
در ادامه شهردار بیرجند هم با تبریک ۱۶ مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی و همچنین گرامیداشت ۱۸ مرداد سالروز شهادت شهید حججی که در راه حفظ حریم اهل بیت علیهم السلام و ولایت به شهادت رسید، ۱۷ مرداد روز خبرنگار را نیز تبریک گفت و افزود: ما دینی داریم که حرمت قلم را از حرمت خون شهید بالاتر می داند و قطعا یک اطلاع رسانی صحیح و به موقع می تواند از بسیاری از مسائل و مشکلات، پیشگیری کند.
دکتر مهدی بهترین اظهار کرد: شهرداری بیرجند در طول ۲۰ ماه گذشته، اجرای بیش از ۴۰ پروژه شاخص و بزرگ را در دستور کار قرار داد و در کنار عمل به وظایف عمرانی از مسوولیت های اجتماعی و فرهنگی نیز غفلت نکرده است.
وی با بیان اینکه شهرداری بیرجند را با بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی تحویل گرفتیم، تصریح کرد: در سال این بودجه را به ۴۰۰ میلیارد تومان رساندیم و امسال هم با ۱۰۰ درصد افزایش ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم و این افزایش بودجه را بدون تکیه بر شهر فروشی محقق کردیم.
وی به چشم پوشی شهرداری از درآمد قابل توجه کمیسیون ماده ۱۰۰ در این دوره اشاره کرد و اضافه نمود: متاسفانه زیرساخت‌های شهری ما به شدت ضعیف بود و در این راستا اقدامات بزرگی از جمله تملک ۹۳ هکتار زمین برای ایجاد آرامستان جدید، پیگیری اختصاص ۱۵ دستگاه اتوبوس یارانه ای و ۱۰ دستگاه ون یارانه ای، دریافت ۱۷۰۰ تن قیر رایگان، اجرای ۶۰۰ هزار متر مربع آسفالت، کسب سه رتبه کشوری و استانی در یکسال اول، برگزاری ۲۰۰ رویداد فرهنگی از جمله برپایی جشن های دهه فجر در محل فرهنگسرای بزرگ شهر با هدف ایجاد نشاط و امید در بین شهروندان و… صورت گرفته که تمامی این توفیقات با تلاش شبانه روزی همکارا ن ما در معاونت ها، سازمانها و بخش های مختلف شهرداری و با شعار “شهرداری ارزشی، عدالت محور و فساد ستیز” محقق شده است.

وی ادامه داد: این امکان وجود دارد که حضور ما در جهاد دانشگاهی استان که اتفاقا سرپرستی دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا را در زیر مجموعه خود دارد آنهم تنها با گذشت یک روز از روز خبرنگار، گلایه های را از سوی سایر رسانه ها و خبرنگاران در پی داشته باشد اما واقعیت این است که‌ این‌ دیدار برای گرامیداشت سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی انجام شد و به هیچ وجه به معنی نادیده گرفتن زحمات سایر رسانه ها و خبرنگاران نیست و امیدواریم اصحاب رسانه و خبرنگاران، این عذر ما را بپذیرند.
دکتر بهترین در ادامه با اشاره به اجرای طرح کاشت گیاهان دارویی در باغ ملی شهرداری و بوستان‌های آزادی و کاجستان، از جهاد دانشگاهی دعوت کرد تا شهرداری بیرجند را در اجرای این طرح، همراهی نمایند.
وی افزود: با توجه به برگزاری جشن ها و مراسم دو سه هزار نفری در فرهنگسرای بزرگ شهرداری در مناسبت های مختلف، جهاد دانشگاهی می تواند از این ظرفیت برای معرفی بهتر برخط طرح های مهم خود از جمله طرح “خون بند ناف” استفاده نماید.
معاون مدیریت و توسعه منابع شهرداری بیرجند نیز ضمن تبریک روز خبرنگار، با گلایه از انعکاس برخی مطالب غیر کارشناسی در بعضی خبرگزاری ها در خصوص نصب سرعت گیر و آیلند خیابان مدرس و…که نشان از عدم کار میدانی خبرنگار دارد، گفت: خبرنگاران باید از منیت فردی به مدنیت اجتماعی برسند و پیش از انعکاس مطالب فنی و تخصصی، حتما باید با کارشناسان ذیربط مشورت نماید و همچنین علت ها و اهداف اجرای پروژه های مختلف را از شهرداری جویا شوند.
مهندس یونسی در ادامه از تلاش و پیگیری شهرداری به منظور تملک ارگ بهارستان خبر داد و با اشاره به برخی اقدامات مهم و زیرساختی شهرداری بیرجند در این دوره، افزود: احداث استخر آب‌های سطحی، مشارکت در ساخت و ساز مسکن با پیمانکاران مربوطه، مرمت ارگ بهارستان، احداث سر درب بازار، ایجاد شهربازی تحت عنوان موج های آبی، واگذاری طرح راه اندازی شهر بازی بوستان صیاد به پیمانکار، احداث پل اتصال اراضی موسوی به مرکز شهر، جداسازی آب مورد استفاده فضای سبز از آب شرب، تجهیز و تقویت ناوگان آتش نشانی، پیگیری ایجاد کانون بازنشستگان شهرداری و… ازجمله پروژه های زیرساختی و مهم شهرداری بیرجند در این دوره می باشد.
رئيس جهاد دانشگاهی و مدیر مسوول خبرگزاری های ایکنا و ایسنا در استان نیز با اشاره به فرارسیدن چهل و سومین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی و بیان اینکه در این مجموعه از تمامی ظرفیت ها برای توسعه استان استفاده می کنیم، گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی جهادی سعی کرده در کنار دولت‌ها و همانند بازویی برای گمک به دستگاه‌ها ایفای نفش نماید.
دکتر سید محمدحسین کاشی افزود: جهاد دانشگاهی استان نیز علاوه بر امور فرهنگی با اقدامات اقتصادی از جمله کشت گیاهان دارویی در ۱۴ هکتار زمین در حاشیه جاده خوسف، بستر شکوفایی و رشد اقتصادی را نیز در استان فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: اگر چه وابسته به بودجه های دولتی نیستیم اما در بحث تامین نیروی انسانی و تجهیزات، به کمک های دولتی نیار داریم.
دکتر سید کاشی َبر لزوم ارائه آموزش های تخصصی به خبرنگاران تاکید کرد و با استقبال از پیشنهادات دکتر بهترین شهرداری بیرجند، از آمادگی جهاد دانشگاهی برای پیگیری نحوه همکاری با شهرداری بیرجند در زمینه های مطروحه، خبر داد.