EN

برگزاری اولین رویداد مدیریت پسماند شهری بیرجند به همت مرکز علمی کاربردی شهرداری بیرجند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ اولین رویداد مدیریت پسماند شهری شهر بیرجند به همت مرکز علمی کاربردی شهرداری بیرجند برگزار شد.
رئیس مرکز آموزش علمی و کاربردی شهرداری بیرجند با اعلام این خبر اظهار داشت: این رویداد در سه مرحله با حضور 60 نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های محیط زیست و علاقه مندان کسب و کارهای نو، در قالب 10 گروه طی سه روز در محل دانشگاه علمی کاربردی شهرداری بیرجند برگزار گردید.
ابراهیم جان آور پایهان ادامه داد: این رویداد با هدف بررسی چالشهای موجود در تفکیک زباله از مبدا و کاهش آن، آموزش و فرهنگ سازی، شناسایی فرصت های نوین در جمع آوری زباله با استفاده از پلتفرم های نرم افزاری و انلاین جهت ثبت سفارش و پیگیری جمع آوری و دفع پسماندهای ویژه، بررسی جدید ترین فناوری ها و روش های تجاری سازی زباله برگزار شد.
به گفته وی شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی به مدت 54 ساعت با آموزشهایی نظیر خلاقیت، ایده پردازی و چالشهای موجود در تفکیک زباله، اصول اولیه کسب و کار و روشهای نوین جمع آوری زباله در جهان با حضور مدرس کشوری و عضو هیت علمی دانشگاه تهران آشنا گردیدند.
رئیس مرکز آموزش علمی و کاربردی شهرداری بیرجند با تاکید بر موضوعات استراتژیک و چالش های موجود در حوزه پسماند گفت: موضوعات استراتژیک و چالشهای موجود حوزه پسماند از جمله نظارت، جمع آوری و دفع پسماند های ویژه و خطرات زیست محیطی ناشی از آن، افزایش مصرف گرایی و دور ریختن وسایلی که همچنان قابل استفاده هستند به دلیل عدم اگاهی شهروندان، بهینه نبودن روش های جمع آوری پسماند فعلی و دفع سنتی پسماند و اثرات مخرب زیست محیطی در این رویداد مورد توجه قرار گرفت.
وی در پایان با اشاره به دستاورد این رویداد تصریح نمود: ایجاد حرکت‌های استارت‌آپ، محرکی برای نوآوری، خلاقیت و مشارکت‌جویی شهروندان در اقدامات شهری با ترکیب آموزش و فرهنگ سازی است که می تواند بستر سازی فرایندهای مدیریت شهری در موضوعات مختلف را به دنبال داشته باشد.