EN

برگزاری دوره آموزشی غواصی ایمنی عمومی سطح دو

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ رئیس دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری با اعلام این خبر اظهار داشت: با دستور دکتر بهترین، شهردار محترم بیرجند دوره آموزشی غواصی ایمنی سطح دو با هدف افزایش و ارتقاء سطح دانش و آمادگی و مهارت آتش نشانان برای امداد رسانی بهتر در حوادث و در راستای حفاظت از جان شهروندان برگزار گردید.
🔻ابراهیم جان آور اذعان داشت: این دوره جهت ارتقاء سطح غواصان آتش نشانی بیرجند به مدت 6 روز به صورت تئوری و عملی در استخر روباز آزادی بیرجند، سد مهوید فردوس، بیهود قاین و رزه شهرستان درمیان برگزار شد.

🔻رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری با اشاره به تاکید شهردار بر بروز شدن تجهیزات آتش نشانی و غواصی توسط شهرداری بیرجند، تصریح کرد: با توجه به خرید و بروز شدن این تجهیزات (لباس های دارای سوت و ماسک غواصی فول فیس) آموزش استفاده از این تجهیزات در آبهای آلوده و سرد در جهت عملکرد بهتر غواصان احساس می شد که قطعا برگزاری این دوره موثر خواهد بود.

🔻به گفته وی آموزش سیستم ارتباط رادیویی و ارتباط زیر آب با سطح در آب های گل آلود در جهت اطمینان خاطر غواص نیز در این دوره انجام شد.

🔻ابراهیم جان آور در پایان خاطر نشان کرد: دوره های آموزشی آتش نشانان باید مستمر و با هدف افزایش و ارتقاء سطح دانش و آمادگی و مهارت آتش نشان برای امداد رسانی بهتر در حوادث باشد که هر چه این مهارت ها به هنگام و بهینه باشند، عملکرد سازمان در پیشگیری و مقابله با حوادث و سوانح مناسب تر خواهد بود.
لازم به ذکر است آموزش خود امدادی با استفاده از تجهیزات، امدادگری و نحوه نگهداری از تجهیزات نیز از مباحث آموزشی این دوره بود.