EN

بهره‌برداری از ۱۶۶ میلیارد تومان پروژه شهری در بیرجند

شهردار بیرجند، گفت: «هفته دولت ۱۹ پروژه با اعتبار ۱۶۶ میلیارد تومان در سطح شهر افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود».
🔹 مهدی بهترین، افزود: «پل شهید فایده با ۳۲۰ مترمربع مساحت و ۲۸ میلیارد ریال اعتبار و میدان شهید فایده با هزار و ۴۰۰ مترمربع مساحت و ۱۵ میلیارد ریال اعتبار از جمله این پروژه‌هاست».
🔹 وی، از آغاز عملیات اجرایی پروژه سرمایه‌گذاری احداث ۸۴ واحد مسکونی در شهر بیرجند برای نخستین بار خبر داد و اظهار داشت: «این واحدها در خیابان ظفر با مشارکت بخش خصوصی با پیش‌بینی گردش مالی ۳۰۰ میلیارد تومان احداث می‌شود».
🔹 شهردار بیرجند، با اشاره به تملک ۱۱۰۰ مترمربع اراضی میدان ابوذر، عنوان کرد: «این اراضی از ۳۵ سال پیش مصوبه کارگروه شورای شهر را داشت که اکنون محقق شده است».
🔹 بهترین، با بیان اینکه تجهیزات و امکانات آتش نشانی بسیار ضعیف است، یادآور شد: «در هفته دولت تجهیزات آتش نشانی بیرجند با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود که تا حدودی ضریب ایمنی را افزایش خواهد داد».
🔹 وی، با اشاره به آسفالت ۵۰۰ هزار مترمربع از معابر بیرجند در ۲۰ ماه گذشته، تصریح کرد: «توسعه ناوگان درون شهری با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان، تملک و تخریب املاک میدان ابوذر با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان، پروژه باغ شهرداری و میدان اجتماعات با وسعت ۱۱۰ هزار مترمربع و اعتبار ۴۰ میلیارد تومان و تملک ۱۲ قطعه زمین در حاشیه فرهنگسرای شهر به مساحت ۹۶۰ مترمربع و اعتبار ۳۵ میلیارد تومان از دیگر اقدامات است».
🔹 شهردار بیرجند، افزود: «اعتبارات شهرداری در این مدت از ۲۶۵ میلیارد تومان اکنون به ۷۳۱ میلیارد تومان افزایش یافته که ۵۴ درصد این اعتبار به‌ حوزه عمرانی اختصاص یافته است».