EN

بهسازی خیابان مدرس با هدف ساماندهی، بهسازی و زیباسازی منظر شهری انجام می شود

 به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ طرح بهسازی و مطلوب سازی پیاده رو  و آیلند خیابان مدرس  با هدف ساماندهی ، بهسازی و زیباسازی معابر شهری انجام می شود.

شهردار بیرجند با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای افزایش ایمنی عابران پیاده به ویژه سالمندان، کم توانان جسمی، مادران باردار و کودکان که 25 درصد جمعیت شهری را تشکیل داده و کمتر دیده شده اند  و سهولت و بهبود در عبور و مرور آنها و همچنین اصلاح شبکه آبیاری فضای سبز و بهینه سازی مصرف آب،  افزایش و ارتقاء سطح سیما و منظر شهری و تقویت سیستم روشنایی،  بهسازی پیاده رو  و آیلند خیابان مدرس در حال انجام می باشد.

 دکتر مهدی بهترین با بیان اینکه این طرح در پروژه های عمرانی شهرداری در پایان سال گذشته دیده شد، افزود: با توجه به عمر بالا و فرسوده بودن سنگفرش قبلی پیاده رو، اجرای پیاده روسازی جدید به متراژ5700 متربع و همچنین اجرای آیلند به طول 720 متر و عرض54 سانتی متر و نصب 24 عدد پایه چراغ های دکوراتیو  این پروژه طبق برنامه‌ریزی و اولویت بندی مشخص شده اجرا می گردد.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه خیابان مدرس یکی از اصلی ترین و بزرگترین خیابان های شهر بیرجند است، تصریح کرد: بهسازی و بهبود این خیابان از اهمیت بالایی برخوردار است و در همین راستا پیاده رو سازی و بهسازی آیلند این مسیر به طور استاندارد در حال اجرا است.

به گفته وی اجرای این پروژه شامل تخریب آسفالت و سنگفرش قدیمی، خاکبرداری، تسطیح، اجرای سنگ فرش، اجرای موزاییک شامل نوار مخصوص تردد نابینایان، اصلاح شبکه آبیاری فضای سبز، اجرای آیلند، اجرای سیستم آبیاری نوین  و اصلاح فضای سبز می باشد.

دکتر بهترین ادامه داد: بر اساس دستور العمل وزارت نیرو مبنی بر جداسازی آب شرب از آب فضای سبز  و برنامه های شهرداری در همین راستا، اجرای طرح جداسازی آب فضای سبز از شرب یکی از راهکارهای مناسب در مدیریت بهره برداری از منابع و سازگاری با کم آبی بویژه در مناطق خشک و گرمسیری دچار تنش است که با توجه به شرایط اقلیمی شهرمان انشاا… با اصلاح شبکه آبیاری و اجرای سیستم آبیاری نوین خیابان مدرس،  25 درصد در مصرف آب شرب صرفه جویی خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه با اصلاح شبکه آبیاری این خیابان و استفاده از آب چاه پارک توحید،  سه انشعاب آب شرب از مدار خارج خواهد شد خاطر نشان کرد:  با حذف سه انشعاب آب شرب  با برآورد فعلی،  بیش از 700 میلیون ریال در هر دوره قبوض آب صرفه جویی خواهیم داشت که به طور قطع هزینه بهسازی و زیباسازی خیابان مدرس از محل صرفه جویی منابع آب شرب برگشت داده خواهد شد.

شهردار بیرجند اضافه کرد: اصلاح  و بازنگری در طرح گونه های فضای سبز موجود، کاشت گیاهان جدید مناسب  با اقلیم در راستای افزایش و ارتقاء سطح بصری نیز از دیگر دلایل اجرای این پروژه می باشد.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه علاوه بر تضمین امنیت شهروندان در عبور و مرور و کاستن حوادث احتمالی، جلوه بصری و شهری مسیر نیز متحول و عابرین به راحتی می توانند در این مسیر تردد کنند.

دکتر بهترین در پایان اذعان داشت : به شهروندان این امید را می دهیم که با لطف خداوند و البته همکاری و مشارکت شهروندان عزیز در سال جاری شاهد پیشرفت خوبی در بهبود و زیباسازی فضاهای شهری خواهیم بود و طبق برنامه های زمان بندی شده پروژه پیاده رو سازی در سایر نقاط شهر نیز انجام خواهد شد .