EN

بیرجند با کاشت بیش از نه هزار پیاز لاله به استقبال بهار می رود

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ سرپرست سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری بیرجند با اعلام این مطلب اظهار کرد: گل های لاله یکی از زیباترین گل های بهاری هستند و مقاومت آنها به شرایط آب و هوایی شهر و تنوع رنگی بی نظیرشان باعث شده تا از این گلهای بسیار زیبا به عنوان یکی از گلهای مناسب کاشت در فصل بهار بیرجند یاد شود.

محمد محمدزاده افزود: طی سال های اخیر، رویش این گلهای زیبا در فصل بهار با استقبال بسیار مناسبی از سوی شهروندان مواجه شده و به همین منظور در برنامه استقبال از بهار ۱۴۰۱ نیز کاشت این گونه های گیاهی به صورت گسترده در معابر شهری در دستور کار سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری بیرجند قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز پیازهای لاله به منظور زمستان گذرانی برای رشد بهتر، کاشت این پیازها از اوایل دی در سطح شهر انجام می شود.

سرپرست سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری بیرجند تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا به منظور پرهیز از تجمع مردم در بوستان ها و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، کاشت این گل های رنگارنگ به صورت ویژه در معابر سطح شهر در حال انجام است تا شهروندان عزیز از زیبایی های بصری این گل های زیبا بهره مند شوند.