EN

تحقق شعار «بیرجند شهری برای همه» با رویکرد شهر انسان محور و دوستدار کودک با خط کشی های جدید

در راستای تحقق شعار بیرجند شهری برای همه و رویکرد شهر انسان محور و دوستدار کودک خط کشی های جدید اجرا گردید.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری با اعلام این خبر اظهار داشت: خط کشی ترافیکی از مهمترین علائم افقی راهنمایی رانندگی است که برای افزایش ایمنی معابر ترسیم می گردد.
مهندس مهدی حدیدی نژاد هدف از خط کشی معابر و اجرای رنگ‌ ترافیکی را منظم‌کردن حرکت وسایل ‌نقلیه و عابران ‌پیاده، آگاهی‌دادن به استفاده‌کنندگان از معابر و‌راهنمایی آنها عنوان کرد و افزود: اجرای خط کشی های عابر پیاده علاوه بر ایجاد جذابیت بصری، دید بهتر خطوط و افزایش ایمنی و کاهش آمار تصادفات را به همراه دارد.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیرجند در خصوص مرحله جدید خط کشی های عابر پیاده در سطح شهر بیرجند با رویکرد شهر انسان محور و دوستدار کودک بیان نمود: نوع جدید از خط کشی در مقابل خط کشی های تک رنگ می تواند جذابیت و تاثیرات بسیار زیادی از نظر ایمنی ترافیک و کاهش تصادفات داشته و توجه رانندگان و عابر پیاده را جلب نماید.
مهندس حدیدی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر پروژه جدید خط کشی عابر پیاده مقابل تعدادی از مدارس اجرایی شده است تصریح نمود: این عملیات با استفاده رنگ های روشن و جذاب و طرح های هندسی ساده در معابر پر تردد و محوری نیز ادامه می یابد.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیرجند بر تحقق شعار بیرجند شهری برای همه و رویکرد شهر انسان محور و دوستدار کودک را در اجرای این خط کشی ها تاکید نمود و ادامه داد: خط کشی گذرگاه عابران پیاده شهر بیرجند یکسان و با استفاده یک رنگ انجام شده است.
به گفته وی خط کشی ها تک رنگ جذابیت بصری ندارند و نیاز بود برای ایجاد زیبایی بصری در شهر، طرح جدیدی اجرا گردد که پس از بررسی و مطالعه طرح توسط حوزه ترافیک، مقابل مدارس اجرا شد.
مهندس حدیدی نژاد در پایان گفت: دید بهتر خطوط و افزایش ایمنی هدف دیگر این طرح می باشد که استفاده از رنگ های زیبا و شبرنگ سبب دید بهتر عابران و رانندگان می شود و آمار تصادفات را کاهش می دهد.