EN

تفاهم نامه مشترک شهرداری بیرجند با پلیس فتا استان منعقد شد

تفاهم نامه مشترک شهرداری با پلیس فتا استان در حوزه پویش سایبری منعقد گردید.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ در جلسه ای که به همین منظور با حضور رئیس پلیس فتا در استان و معاونین شهردار برگزار گردید دکتر مهدی بهترین اظهار داشت: در کنار توسعه متوازن شهر و اقدامات شاخص فرهنگی، تعامل پلیس فتا و شهرداری قطعا می تواند در راستای کاهش آسیب های اجتماعی نوظهور موثر باشد.
شهردار بیرجند افزود: هدف ما و پلیس فتا یک هدف مشترک است که در این راستا با تمام توان تلاش می نماییم تا سهم خود را برای امنیت و آرامش شهروندان ادا نماییم.
وی با اشاره به وظایف فرهنگی مدیریت شهری بیان کرد: کنترل و رصد فضای مجازی و مسئولیت فرهنگی شهرداری از نهادهای فرهنگی بیشتر است.
دکتر بهترین با اشاره به اقدامات روبنایی و زیر بنایی مدیریت شهری خاطر نشان کرد: در 20 ماه گذشته 40 پروژه و اقدام شاخص از جمله ایجاد پل، آیلند، میدان و پارک که همه از اقدامات روبنایی می باشد در شهر انجام دادیم که البته در کنار این اقدامات روبنایی اقدامات زیربنایی را در حوزه های ، ترافیک، آتش نشانی، اتوبوسرانی و فرهنگی را نیز آغاز کرده ایم.
شهردار بیرجند تصریح نمود: بودجه شهرداری بیرجند در اواخر سال ۱۴۰۰ حدود ۲۶۵ میلیارد تومان بود که اکنون به 730 میلیارد تومان افزایش یافته است و درصد هزینه های عمرانی را از حد قابل قبول(40 درصد) به 54 درصد ارتقا دادیم.
دکتر بهترین در پایان گفت: افزایش بودجه فرهنگی شهرداری و برگزاری جشن هایی که به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برگزار می گردد خود گواه بر دغدغه مدیریت شهری بر کاهش آسیب های اجتماعی دارد.
لازم به ذکر است با توجه به حوزه اقدامات نرم یکی از نیازهای اساسی کشور برای مدیریت چالش‌های فضای مجازی است و با توجه به تعداد بالای کاربران فضای مجازی و تنوع موضوعات برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح، سالم و امن از فضای تولید و تبادل اطلاعات در بین مردم از طریق آموزش سواد رسانه‌ای در فضای مجازی می‌بایست استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور جهت آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه ضروری است.
از این رو ،به منظور انسجام بخشی ، تمرکز و هم افزایی بیشتر با محوریت طرح نهضت آموزش سواد رسانه‌ای در فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از جرایم سایبری و تولید و انتشار محتوای پیشگیرانه در آن موضوع ، تفاهم نامه همکاری فی ما بین شهرداری بیرجند و پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی منعقد گردید.