EN

تقدیر شورای نگهبان کشور از شهردار بیرجند

رییس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان گفت: اقدامات شهرداری بیرجند در دو سال گذشته اگر نگوییم بی نظیر، کم نظیر بوده است.
رئيس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان، روز گذشته، لوح تقدیر معاون اجرایی شورای نگهبان کشور از شهردار بیرجند را به وی تقدیم کرد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین مهدی یعقوبی از پیگیری های شهردار بیرجند در راستای رفع مشکل دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان قدردانی کرد و گفت: شورای نگهبان کشور از موضع گیری و پیگیری های موثر مدیریت شهرداری بیرجند به منظور رفع مشکل دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان که تحقق آن را به نتیجه مطلوب نزدیک نموده، مطلع شده و بنابر این از سوی معاون اجرایی شورای نگهبان کشور، لوح تقدیری برای شهردار بیرجند ارسال شده است.
وی با بیان اینکه اقدامات شهرداری بیرجند در دو سال گذشته اگر نگوییم بی نظیر، کم نظیر بوده، افزود: اجرای اینهمه پروژه عمرانی در نقاط مختلف شهر به ویژه خیابانهای کارگران، رجایی و ۱۷ شهریور که سالهای سال هیچکس توجهی به این محدوده ها نداشته، چیزی جز کار جهادی و دلی نیست و دور از انصاف است که بیان نشود، تشکر نشود و یا حداقل در دل باعث خوشحالی نباشد.
وی با اشاره به اینکه به عنوان یک شهروند، قدردان اقدامات جهادی و دلی شهردار پرتلاش و مجموعه زحمتکش شهرداری بیرجند هستم، اظهار کرد: شهرداری بیرجند طی دو سال اخیر حتی خارج از ساختار و وظایف سازمانی، به بسیاری از بخش های فرهنگی و اجتماعی از جمله در بحث دهه فجر، انتخابات و… ورود کرده و در ایجاد شور و نشاط و تحقق حضور و مشارکت حداکثری مردم، خیلی موثر بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: آنچه در دنیا برای ما اتفاق می افتد مهم نیست و آنچه در آخرت نصیبمان خواهد شد دارای اهمیت می باشد و لذا اجر اقدامات شما و همکارانتان در شهرداری بیرجند با وجود تمام ناملایمات و نامهربانی ها نزد پرودگار، محفوظ است و اتفاقا این ناملایمات و نامهربانی ها، اجر کار شما را مضاعف می کند.
رئيس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان با قدردانی مجدد از اقدامات شهردار بیرجند و مجموعه شهرداری، اظهار امیدواری کرد: این اقدامات و خدمات بی منت بدون توجه به برخی ناملایمات، با همین تعهد و قوت ادامه یابد.
شهردار بیرجند هم در این دیدار با قدردانی از زحمات مجموعه دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان، گفت: شهرداری، تنها متولی اقدامات معمول شهری نیست و ما طی دو سال گذشته در راستای توسعه زیرساخت‌های شهر که در سنوات گذشته مورد غفلت واقع شده، گام های موثری برداشته ایم و زیرساخت های ضعیف شهر را در بسیاری بخش ها از جمله حمل و نقل و ترافیک، عمران و ماشین آلات و… ارتقا بخشیدیم.
دکتر مهدی بهترین از خرید بیش از ۲۰ میلیارد تومان ماشین آلات عمرانی از جمله یکدستگاه فینیشر، لودر و چندین دستگاه اتوبوس و ون و… در این دوره از مدیریت شهرداری خبر داد و اظهار کرد: این در حالیست که در دوره های قبل، این ماشین آلات برای تأمین حقوق و… به فروش رفته بود.
وی ادامه داد: در کنار این اقدامات، هرگز از وظایف فرهنگی نیز غافل نشدیم و در بسیاری از مناسب های مختلف از جمله دهه فجر و انتخابات، اقدامات و فعالیت های شهرداری علیرغم حضور سایر سازمان های فرهنگی، برجسته و قابل تامل می باشد.
وی افزود: در طول سه دهه فجر در این دوره از مدیریت شهرداری، هر شب در فرهنگسرای شهرداری جشن های باشکوهی با هدف اصلی ایجاد شور و نشاط و تشویق مردم به حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن برگزار کردیم که در هر شب بین ۳ تا ۴ هزار نفر شرکت کننده داشتیم و در ایام منتهی به انتخابات هم به همین صورت بوده و هست اما متاسفانه نه تنها با ما همراهی نمی شود که بعضا سنگ اندازی و مانع تراشی هم می کنند.
وی به رفع ۲۳ مشکل ایمنی و امنیتی فرهنگسرای شهرداری و اخذ گواهی ایمنی از راه و شهرسازی به عنوان یکی دیگر از اقدامات مدیریت شهرداری در این دوره اشاره کرد و گفت: در جشنهای شهرداری سرودها، تصاویر و کلیپ های انقلابی پخش می شود و مردم به حضور در صحنه ها و عرصه های مختلف انقلاب، تشویق و ترغیب می شوند.
شهردار بیرجند افزود: در آستانه همین انتخابات پیش رو، شهرداری بیرجند ۷۵ جایگاه با پیش بینی حدود یکهزار فضای تبلیغاتی برای نامزدها و طرفدانشان در نقاط شلوغ و پرتردد شهر ایجاد کرده و به صورت عادلانه و رایگان این فضا ها را در اختیار آنها قرار داده است.
در پایان، لوح تقدیر شورای نگهبان کشور به دکتر بهترین شهردار بیرجند اعطا شد.