EN

جشن عید سعید غدیر خم ویژه مددجویان مجتمع فوریت های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند برگزار شد.

این مراسم با حضور اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند و تعدادی از معاونین و مدیران شهرداری در مجتمع فوریت های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند با حضور اقشار مختلف مردم علی الخصوص مددجویان و خانواده های ایشان برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این مراسم با نقل روایت واقعه غدیر خم و تاکید بر لزوم نامگذاری فرزندان به نام های اهل بیت علیهم السلام از سوی والدین، به بیان مطالبی در خصوص لزوم وحدت بین جامعه اسلامی تاکید کرد.

عباس سروری، رئیس کمیسون بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر بیرجند نیز با قدردانی از شهردار بیرجند و معاونین وی و مدیریت و عوامل مجتمع فوریت های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند، به افزایش ۵ برابری بودجه فرهنگی شهرداری بیرجند در این دوره اشاره کرد و با بیان اینکه به همت مرکز تخصصی نیکوکاری سلامت زینبیه، از سادات حاضر در این مراسم، تجلیل خواهد شد، گفت: مرکز تخصصی نیکوکاری سلامت زینبیه که در ساختمان مطب قدیم دکتر افتخاری مستقر می باشد با کمک خیرین در حوزه درمان نیازمندان و محرومان، فعالیت دارد و ۱۵۰ نفر پزشک فوق تخصص به صورت رایگان با این مرکز در ارتباط هستند.

در پایان از سادات حاضر در مراسم و پرسنل فعال مجتمع فوریت های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند، تجلیل شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری بیرجند ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر، با بیان اینکه مددجویان تحت پوشش مجتمع خدمات اجتماعی شهرداری افرادی هستند که از منیّت فردی به مدنیّت اجتماعی رسیده اند به سختی کاردر بخش اجتماعی و مدیریت و مددکاران این مجتمع ،گفت: افرادی که در این بخش خدمت می کنند، جامعه را پاره تن خود و پاره تن انسان می دانند و به عنوان یک پازل به جامعهدمی نکرند که اگر یک قطعه از این پازل، آسیب ببیند، کلّ پازل آسیب خواهد دید.

غلامرضا یونسی به تاثیر دستگاه‌های اجرایی و ثمن‌ های اجتماعی در کاهش آسیب ها و نا هنجاری های جامعه اشاره کرد و افزود: اعضای شورای شهر نیز به عنوان قانونگذار به مسائل اجتماعی و رفع آن فکر می کنند و تصمیم گیری می نمایند و بخش اجرا نیز یر عهده شهرداری است.

وی، شناسایی و جمع آوری آسیب دیدگان اجتماعی، نگهداری آسیب دیدگان و مهمتر از همه، توانمند سازی آسیب دیدگان را از اهم وظایف مجتمع فوریت های خدمات اجتماعی شهرداری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه از زمان انتصاب دکتر بهترین به عنوان شهردار بیرجند، توجه به مسائل اجتماعی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و این در حالیست که معمولا شهرداران تقزیبا تمام توان خود را صرف امور عمرانی که بیشتر در معرض دید عموم است، می کنند و به مسائل اجتماعی که مسوولیت ها و دردسر های خاص خودش را دارد، کمتر توجه دارند.
یونسی از شبانه روزی کردن مجتمع فوریت های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند با تصویب شورای شهر، تجهیز مجتمع به سردخانه و وسایل آشپزخانه، استفاده از ظرفیت ثمن‌ های اجتماعی، افتتاح حساب مستقل برای مجتمع فوریت های خدمات اجتماعی شهرداری ایجاد ۴ خانه صنایع دستی به عنوان مراکز اشتغال و سرگرمی های اجتماعی با الزام به ارائه آموزش رایگان به افراد آسیب دیده معرفی شده از سوی شهرداری، واگذاری یک منزل به کودکان کار، ایجاد ساختمان گلخانه در جوار ساختمان مجتمع فوریت های خدمات اجتماعی شهرداری و واگذاری یک منزل در محله موسی بن جعفر(ع) به عنواندمهمترین اقدامات صورت گرفته در حوزه اجتماعی در این دوره از مدیریت شهرداری بیرجند نام برد.

یونسی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل کمبود فضا، خواستار مساعدت برای اختصاص فضای بیشتر با هدف راه اندازی مرکز خدمات ویژه مددجویان خواهر شد.

به گفته وی، ایجاد خانه های صنایع دستی و گلخانه و اختصاص منازل، در راستای توانمند سازی مددجویان مجتمع فوریت های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند صورت گرفته است.
وی با قدردانی از زحمات دست اندر کاران مجتمع فوریت های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند و به خصوص خانم امیرآبادی، مدیر این مجموعه، گفت: این مجتمع به بحث درمان آسیب دیدگان از مواد مخدر هم ورود کرده و طبق وعده دکتر بهترین شهردار بیرجند، هر یک از مددجویان که با سلامت به جامعه بازگردند، در بخش های مختلف شهرداری، استخدام خواهند شد که در این راستا تا کنون ۲ نفر در واحد خدمات شهری شهرداری بیرجند، مشغول به کار شده اند.

یونسی با بیان افراد آسیب دیده ای که در مجتمع، درمان شده و به جامعه باز می گردند، پل ارتباطی برای جذب و درمان سایر آسیب دیدگان هستند، از حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند قدردانی کرد و با توجه نیاز شدید مجتمع فوریت های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند، خواستار اختصاص منابع مالی بیشتر به این مجتمع شد.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند نیز از اقدامات و همکاری شهرداری برای برگزاری هر چه باشکوهتر جشن بزرگ عید سعید غدیر خم در بیرجند خبرداد.

میرزائی گفت: به مناسبت عید سعید غدیر خم و با هدف هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن جشن های این ایام، معاونت خدمات شهری شهرداری بیرجند با ستاد بزرگداشت غدیر و برگزار کنندگان جشن در میدان ابوذر، همکاری و همراهی داشت.

وی افزود: نظافت و شستشوی مسیر برپایی موکب ها از میدان ابوذر تا میدان شهدا، مرمت موزائیک های کف معبر مسیر مذکور و همکاری در برپایی ۲۰ موکب در این مسیر، از جمله اقدامات صورت گرفته بود.

میرزائی اضافه کرد: در شب عید غدیر نیز جشنی همراه با برنامه های شاد و متنوع با کمک خیرین و حضور اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند، معاونین شهرداری، مددجویان مجتمع فوریت های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند و خانواده های آنها برگزار شد و ۳۰۰ نفر از مددجویان و خانواده های آنان، اطعام شدند.

در ادامه حضور و اجرای برنامه خادمیاران آستان مقدس رضوی همراه با پرچم متبرک بارگاه امام رضا(ع) به این مراسم معنویت خاصی بخشید ضمن اینکه اجرای شعبده بازی و برنامه های شاد و متنوع دیگر و نیز اطعام حدود ۳۰۰ نفر از مددجویان و خانواده های آنها در این مراسم پیش بینی شده بود.