EN

در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان از سوی معاون استاندار مطرح شد:

بهسازی معابر شهری براساس نظرات کارشناسی کمیته فنی و پلیس راهور بوده است

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان گفت: بهسازی معابر شهری از جمله تغییر آیلند خیابان مدرس بیرجند براساس نظرات کارشناسی کمیته فنی و پلیس راهور بوده است.
عباس زاده اضافه کرد: اولویت بازگشایی خیابان‌ها ارتباطی با شورای شهر ندارد بلکه تشخیص با کارشناسان شهرداری است.
وی گفت: تصویب بودجه شهرداری از جمله وظایف شورای اسلامی شهر است و امسال به طور دقیق بودجه را بررسی خواهیم کرد.
شهردار بیرجند نیز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان گفت: مطابق قانون در پایان هرسال بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال آینده جهت تصویب به شورای اسلامی شهر فرستاده می شود که سرفصل پروژه آیلند ها و بلوار های سطح شهر نیز جزو این موارد می باشد لذا با عنایت به اخذ مصوبه این سرفصل، نیاز به اخذ مصوبه آیلندها و معابر به طور جداگانه نمی باشد.
دکتر بهترین اظهار داشت: اجرای برخی پروژه‌های اصلاح معابر شهری با توجه به ضرورت‌هایی است که منفعت شهر و شهروندان را به دنبال دارد.
شهردار بیرجند افزود: با توجه به ایرادات، کاستی ها و مسایل غیراستاندارد که وجود داشت، شهرداری به موضوع نوسازی و بهسازی معابر عمومی شهر در جهت افزایش ایمنی تردد عابرین و خودروها ورود پیدا کرده است.
وی با اشاره به مطالبات بخشی از اقشار جامعه در زمینه مناسب‌سازی معابر اظهار داشت: ۲۵ درصد از جامعه شهری مانند معلولان، سالمندان، بانوان باردار و خردسالان این مطالبه را دارند که در راستای رفع این مشکلات برخی پروژه‌های اصلاحی در سطح شهر انجام می‌شود.
شهردار بیرجند بیان نمود: زیباسازی و مبلمان شهری از دیگر اهداف شهرداری در پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌هاست به طوری که از آخرین بهسازی برخی معابر از جمله خیابان مدرس بیش از ۱۵ سال می‌گذرد و این معابر نیازمند بازسازی است.
دکتر بهترین با اشاره به اینکه به‌کارگیری آبیاری نوین از ملاک‌های اجرای پروژه‌های اصلاحی در برخی معابر است تاکید کرد: برگرداندن آب شرب از فضای سبز به استفاده عموم جزو مهمترین اهداف اجرای برخی پروژه‌های شهری است و اجرای این پروژه اتکای شهرداری به آب شرب مردم را کم یا حذف می‌کند.
شهردار بیرجند ادامه داد: در خیابان مدرس حداقل سه انشعاب آب شرب برای فضای سبز وجود دارد که با اصلاح معابر، این انشعابات قطع می‌شود و بخشی از هزینه‌های شهرداری درخصوص پرداخت حق انشعاب آب کاهش می‌یابد.
دکتر بهترین خاطر نشان نمود: احداث پیاده‌رو در کنار پارک دکتر معتمدنژاد واقع در بلوار شعبانیه هم در راستای تسهیل عبور و مرور شهروندان بوده و استانداردسازی آیلندها از دیگر اهداف شهرداری برای اجرای برخی پروژه‌هاست که در کنار زیباسازی شهر نیازمند توجه است.
شهردار بیرجند تاکید کرد: عبور تاسیسات شهری یکی از اقداماتی بوده که اصلاح و بازسازی آیلندها را ضروری کرده ضمن اینکه همه این اقدامات با هماهنگی کمیته فنی استانداری بوده و براساس نظرات کارشناسان فنی انجام شده است.
به گفته وی اجرای امتداد خیابان عدل هم از مصوبات کمیسیون ماده پنج بوده که شهرداری مکلف به اجرای آن است.
دکتر بهترین افزود: اگرچه برخی از سلایق ممکن است با اجرای مصوبات متفاوت باشد اما شهرداری مکلف به اجرای قانون بوده و باید براساس نظرات علمی اقدامات را پیش ببرد.
وی ابراز امیدواری کرد: با همراهی استانداری، ارتش و راه و شهرسازی بتوان مشکل خیابان ارتش را برای همیشه حل کرد و مردم شهر طمع شیرین خدمت را بچشند.
شهردار بیرجند با اشاره به تملک ۲ هزار متر مربع زمین در خیابان طالقانی برای ساخت پارکینگ عمومی گفت: در فاز اول کار تسطیح، آماده‌سازی و آسفالت این زمین آغاز شده و در اختیار عموم قرار می‌گیرد اما در فازهای بعدی احداث پارکینگ طبقاتی از برنامه‌های شهرداری خواهد بود.
دکتر بهترین با اشاره به بهسازی و زیباسازی بازار تاریخی بیرجند در 2 فاز افزود: بازسازی ورودی های بازار بیرجند به شکل سنتی با حفظ شان و قدمت بازار بیرجند در دستور کار شهرداری قرار دارد.
شهردار بیرجند اذعان داشت: هزینه اجرای این پروژه در فاز اول و دوم شامل اجرای سردرب و رواق های مجاور سردرب 30 میلیارد ریال است که اجرای فاز اول شامل سردرب با زیربنای تقریبی 50 مترمربع و با برآورد تقریبی 7 میلیارد و 500 میلیون ریال در حال انجام می باشد.
دکتر بهترین ادامه داد: در راستای اجرای مصوبه شورای ترافیک استان و در جهت رضایت شهروندان پل اراضی موسوی احداث می گردد.
به گفته وی مساحت عرشه این پل 220 متر مربع می باشد که هزینه ای بالغ بر 27 میلیارد ریال در بر دارد.

شهرداری بیرجند با اشاره به احداث بازارچه صنایع دستی گقت: این بازارچه دارای 24 غرفه در زیربنایی به وسعت 410 مترمربع و با هزینه 15 میلیارد ریال قابل بهره برداری می باشد.
شهردار بیرجند در پایان در خصوص بهسازی پروژه آیلند بلوار شهید صیاد شیرازی بیان نمود: در پروژه بهسازی آیلند بلوار شهید صیاد شیرازی حدفاصل تقاطع خیابان ارتش تا قرنی حسب درخواست پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به تغییر وکاهش عرض آیلند در بهسازی جدید وجابجایی کابل و حفاری جهت اجرای تاسیسات روشنایی اداره برق از ضلع شرق آیلند به وسط آیلند واز طرفی موزاییک فرش وتعبیه باکس برای درختان در طراحی جدید واجرای آبیاری نوین ونورپردازی پیش بینی شده در مکان مورد نظر، سازمان سیما ومنظر شهرداری با هماهنگی مشاور فضای سبز شهرداری نسبت به جابجایی تعدادی از درختان موجود وانتقال آنها جهت غرس به نهالستان اقدام نموده که پس از اتمام عملیات عمرانی نسبت به غرس درخت متناسب اقدام خواهد شد.