EN

در دیدار مدیر کل امور مالیاتی استان با معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری مطرح شد:

در دوره جدید مدیریت شهرداری تاکید بر تعامل با اداره کل امور مالیاتی است

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ با تاکید دکتر بهترین، شهردار بیرجند و به منظور تعامل بیشتر ، معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری با مدیر کل امور مالیاتی استان دیدار نمود.

مهندس یونسی معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری اظهار داشت: تعامل دوسویه شهرداری و امور مالیاتی یکی از استراتژی‌های اساسی شهرداری در پیشبرد اهداف مدیریت شهری در این دوره به منظور ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است.

وی با اشاره به واریز مالیات ارزش افزوده به حساب شهرداری ها تصریح کرد: با توجه به قانون ارزش افزوده فعلی، استان های کم برخوردار به صورت کشوری از مالیات ارزش افزوده استان های برخوردار بهره مند نمی شوند و در راستای عدالت سرزمینی شایسته است بازنگری در قانون ارزش افزوده از طریق اداره کل امور مالیاتی استان پیگیری شود و قطعا پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از سوی مودیان نیز تاثیر بسزایی در احداث و یا تکمیل پروژه های عمران شهری خواهد داشت.

وی ادامه داد : پتانسیل‌های خوبی در اخذ مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد که این امر تعامل بیشتر و همکاری هر دو ارگان را می‌طلبد، بنابراین شهرداری آماده هرگونه همکاری با امور مالیاتی در این راستا می باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان در این دیدار با بیان اینکه تعامل شهرداری با اداره امور مالیاتی در توسعه و آبادانی شهر موثر است گفت: تعامل شهرداری با اداره امور مالیاتی برای توسعه و آبادانی شهر و احداث و تکمیل پروژه های شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مهندس کریمدادی افزود: باید تلاش کنیم پروژه ‎های احداثی از منابع درآمدهای مالیاتی، به مردم معرفی شود تا مردم بتوانند آثار مالیات پرداختی خود را لمس کنند.
وی ادامه داد: در دوره مدیریت جدید شهری بعد از 16 سال که از قانون مالیات ارزش افزوده می گذرد برای اولین بار احداث دو بوستان احمدی روشن و الهیه از سوی شهرداری گام مثبتی در این جهت بود.

وی در ادامه ضمن تشکر از اقدامات شهرداری در استقبال از بهار گفت: نام گذاری یک بوستان به نام امور مالیاتی در راستای فرهنگ سازی پرداخت مالیات توسط شهروندان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

لازم به ذکر است در این دیدار از همکاری های فی مابین در جهت ارتقاء منابع درآمدی که موجب ارائه خدمات بهتر به شهروندان می گردد تقدیر و تشکر گردید.