EN

در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری با رئیس بهزیستی شهرستان مطرح شد: نگاه مدیریت شهری نگاه اجتماعی است

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری در دیدار با رئیس بهزیستی شهرستان بر همکاری مشترک با بهزیستی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی جامعه هدف بهزیستی تاکید نمود.
معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری اظهار داشت: با نظر مساعد شهردار بیرجند و در راستای حمایت مشاغل خرد و صنایع دستی، کاهش آسیب اجتماعی و حمایت از زنان سرپرست خانوار و همچنین در جهت اشتغال زایی تعدادی از املاک بلا استفاده و رها شده شهرداری پس از بازسازی در اختیار سمن ها قرار گرفته است.
مهندس یونسی ادامه داد: به منظور حفظ شان و حقوق اجتماعی زنان و کودکان بی سرپرست، ساماندهی کودکان کار و از بین بردن آثار فقر از جامعه، شهرداری بیرجند در ادامه روند فعال و پویای خود و در جهت حمایت های فرهنگی و اجتماعی تلاش می نماید.
وی با اشاره به ایجاد خانه های محله اذعان داشت: شهرداری بیرجند به موازات انجام دهها پروژه بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس عمرانی نسبت به ایجاد خانه های محله در املاک رها شده شهرداری که جای خالی آن به شدت احساس می شد اقدام نموده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری با بیان اینکه در این خانه های محله افراد زیادی به طور مستقیم و غیر مستقیم بکارگیری شده اند خاطر نشان کرد: یکی از محوری ترین برنامه های دولت مردمی سیزدهم از ابتدای فعالیت تاکنون، حمایت از زنان سرپرست خانوار و کمک به رفع مشکلات این قشر می باشد که مدیریت شهری با افتتاح این خانه های محله و بازارچه صنایع دستی در این جهت گام برداشته است.
یونسی تصریح نمود: املاک بلا استفاده و رها شده شهرداری بعد از تعمیر و بهسازی به طور رایگان به مدت یک سال طی تفاهم نامه در اختیار سازمان‌های مردم نهاد قرار می‌گیرد تا در راستای ایجاد اشتغال خرد استفاده شود.
وی گفت : شهرداری و بهزیستی می بایست با هم افزایی و بکارگیری همه توانمندی‌ها و تجربیات ، دقیق‌تر و جدی‌تر در این مسیر حرکت کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری در پایان با بیان اینکه وظیفه شهرداری در بحث متکدیان جمع آوری می باشد خاطر نشان نمود: در این راستا شهرداری بیرجند علاوه بر جمع آوری با فراهم زیر ساخت ها در مرکز فوریت های خدمات اجتماعی مباحث بعد از جمع آوری را نیز دنبال می نماید.