EN

در همایش تجلیل از دست اندرکاران اربعین ۱۴۰۳ انجام شد: تجلیل از تدابیر شهردار بیرجند در برپایی مواکب اسکان و خدمات در شهرهای مقدس کربلا و کاظمین

تاثیر استقرار دستگاه یخ ساز شهرداری بیرجند در کاهش مشکلات مواکب مستقر در شهر مقدس کاظمین

🔻همایش تجلیل از دست اندرکاران اربعین ۱۴۰۳ برگزار گردید و طی آن از تدابیر دکتر بهترین شهردار بیرجند در استقرار مواکب اسکان و خدمات در شهرهای مقدس کربلا و کاظمین در ایام اربعین، تجلیل شد.

🔻نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند در این آیین با بیان اینکه برای هیچ یک از پیامبران و ائمه و بزرگان دین به جز حضرت حسین(ع)، مراسم اربعین برگزار نمی شود، گفت: اربعین حسینی پس از صدها سال به عنوان یک رویداد جهانی، مطرح است و هر آزاده و مظلومی که در هر نقطه از جهان از جور و ستم ظالمان و استکبار به ستوه آمده به اربعین حسینی پناه می آورد.

🔻حضرت آیت ا… عبادی با اشاره به اینکه عاشورا و اربعین حسینی مربوط به یک نقطه جغرافیایی و یک تاریخ مشخص نیست، افزود: عاشورا و اربعین حسینی یک جریان است که هرگز فرونمی نشیند و توفیق خدمتگزاری در چنین جریان و رویدادی، یک امتیاز بسیار بزرگ و مغتنم است.

🔻ایشان تصریح کردند: خدمتگزاران اربعین، خود را به کلی فراموش کرده و تنها به ارائه خدمات بهتر و بیشتر به زائران حسینی فکر می کنند.

🔻معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جانشین ستاد اربعین استان نیز با بیان اینکه نه تنها شیعیان و مسلمین بلکه عاشقانی که از سرتاسر جهان، امام حسین(ع) و قیام آن حضرت را شناخته اند دل در گرو کنگره عظیم اربعین دارند، گفت: جادارد از زحمات دست اندر کاران مواکب و رانندگان که در گرمای طاقت فرسای عراق به زائران اربعین خدمت‌رسانی می کنند و نیز شهردار بیرجند و همکاران ایشان که نسبت به رفع دغدغه و مشکل اسکان شهروندان در کربلای معلی اقدام نمودند و از شورای شهر که پای کار آمدند، قدردانی نماییم.

🔻طالبی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای رفع مسائل مواکب و رانندگان، اظهار امیدواری کرد: در سال‌های آینده با پیگیریهای بیشتر در کلان کشور و داخل استان، این مشکلات مرتفع شود.

🔻مسئول ستاد عتبات عالیات استان نیز با اشاره به اینکه ۱۵۷ کامیون و تریلی در استان، امکانات و تجهیزات مواکب را در ایام اربعین از استان به کشور عراق و بالعکس منتقل نمودند، بر ضرورت رفع مسائل و مشکلات آنها تاکید کرد.

🔻جوینده افزود: در گرمای شدید ۴۵ تا ۵۰ درجه کشور عراق، اگر استقرار دستگاه یخ ساز شهرداری بیرجند در شهر کاظمین و تولید روزانه ۳۲۰ قالب یخ، محقق نمی شد قطعا مشکلات مواکب مستقر و زائران در آن شهر، صدچندان بود و لذا از دکتر بهترین، شهردار بیرجند و همکاران ایشان که علاوه بر استقرار دستگاه یخ ساز، در قالب موکب اسکان در کربلای معلی و موکب خدمات در شهر مقدس کاظمین نیز به زائران و مواکب مستقر، خدمت‌رسانی داشتند، قدردانی می کنیم.

🔻دکتر رضایی رئیس قرارگاه اربعین و مسئول ستاد عتبات عالیات در شهرهای مقدس کاظمین و سامرا نیز با قدردانی از رانندگان ، مدیران مواکب و شهرداری بیرجند و سایر دست اندرکاران استان در مراسم اربعین، نسبت به پیگیری رفع دغدغه های مطروحه آنان، قول مساعد داد.

🔻شایان ذکر است در پایان این مراسم از رانندگان و مدیران مواکب تجلیل شد . همچنین بصورت ویژه از دکتر مهدی بهترین شهردار بیرجند و مهندس کدخدا مدیر مواکب اسکان و خدمات شهرداری بیرجند مستقر در شهرهای مقدس کربلا و کاظمین با اهدا لوح تقدیر از سوی دکتر قناعت، استاندار خراسان جنوبی نیز تجلیل و قدردانی شد.