EN

دیدار اعضاء هیئت مدیره موسسه امدادگران عاشورا خراسان جنوبی با شهردار بیرجند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ اعضاء هیئت مدیره موسسه خیریه امدادگران عاشورا خراسان جنوبی با شهردار بیرجند دیدار نمودند.

شهردار بیرجند در این جلسه  با اشاره به اقدامات شهرداری در یکسال اخیر  اظهار داشت: در حوادث ثانیه ها و کمتر از ثانیه می تواند بر سرنوشت جان و مال مردم تاثیر بگذارد و در همین جهت شهرداری بیرجند با خرید تجهیزات آتش نشانی(خودرو، غواصی و شیمیایی) و برگزاری مستمر دوره های آموزشی تخصصی آتش نشانان با هدف افزایش و ارتقاء سطح دانش و  آمادگی و مهارت آتشنشان برای امداد رسانی بهتر در حوادث، اقدامات بی سابقه ای را در راستای حفاظت از جان و مال شهروندان انجام داده است.

دکتر بهترین در ادامه به فرآیند بازسازی اتوبوس های فرسوده در شهرداری بیرجند با تکیه بر توان داخلی اشاره نمود و گفت: تعداد 28دستگاه اتوبوس سازمان حمل ونقل بار ومسافر با هزینه 2میلیارد تومان  طی مدت 6ماه با تکیه بر توان داخلی راه اندازی و بازسازی گردیده است که با اختصاص 15 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل درون شهری قطعا مشکلات بسیاری در این حوزه مرتفع و رضایت شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی  انتقال آرامستان به مکان جدید با مساحت 93 هکتار و راه اندازی میدان مرکزی میوه و تره بار نیز از اقدامات شهرداری در جهت رفاه و رضایت شهروندان بوده است.

شهردار بیرجند با اشاره به کسب دو مقام نخست کشوری در سال جاری توسط مدیریت شهری  ادامه داد: اقدامات  ما در توسعه ورزش همگانی و حمایت‌های لازم از این حوزه سبب شد تا در ارزیابی انجام شده از سوی کمیته ملی المپیک و فدراسیون ورزش‌های همگانی، شهرداری بیرجند به‌عنوان شهرداری فعال در این بخش معرفی و تجلیل شود و همچنین در بحث پدافند غیر عامل نیز به عنوان شهردار نمونه کشوری تقدیر انجام شد.

 

دکتر بهترین ادامه داد: هوشمند سازی سیستم شهرسازی در جهت کاهش رفت و آمد شهروندان و کاهش ضریب خطا و  راه اندازی سامانه 137 شهرداری در راستای رسیدگی سریع به مشکلات و درخواست شهروندان نیز از اقدامات جدید شهرداری بیرجند در سال جاری می باشد.

شهردار بیرجند از تملک 2000 متر مربع  زمین در خیابان طالقانی خبر داد و گفت:  این تملک در تاریخ 40 ساله شهرداری بی سابقه بوده که  با هزینه 10 میلیارد تومان در جهت رفع مشکل پارکینگ  در خیابان طالقانی انجام شده است  .

دکتر بهترین در پایان  با بیان اینکه رویکرد مدیریت شهری روحیه جهادی است،  گفت: شهرداری آمادگی دارد در چارچوب قوانین و مقررات و با استفاده از توان و ظرفیت‌های موجود، با موسسه خیریه امدادگران عاشورا درجهت ارتقای خدمت‌رسانی به بیماران سرطانی و صعب العلاج، تعامل و همکاری داشته باشد.

دکتر حاجی آبادی عضو  هیئت مدیره موسسه امدادگران عاشورا نیز گفت: اقدامات شهرداری بیرجند در یکسال گذشته خصوصا در حوزه ساماندهی صنوف آلاینده قابل تقدیر است.

دکتر ذوالفقاری عضو دیگر هیئت مدیره موسسه امدادگران عاشورا عنوان نمود: تحول و تغییر مستمر در شهر در مدیریت جدید شهری  مشهود است.

این متخصص قلب اذعان داشت: احداث جاده سلامت اقدام بسیار ارزنده ای از سوی مدیریت شهرداری بود که امیدواریم در جهت توجه جدی به ورزش صبحگاهی و سلامت شهروندان،  مقدمات انجام ورزش صبحگاهی در این مسیر فراهم گردد.