EN

دیدار شهردار بیرجند با فرمانده ارشد آجا در استان در آستانه گرامیداشت روز ارتش

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ دکتر مهدی بهترین در آستانه روز ارتش با امیر شاطری، فرمانده ارشد آجا در استان و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 نزاجا دیدار کرد.

دکتر بهترین در این دیدار افزود:
ارتش به عنوان نخستین بازوی توانمند نظامی انقلاب در جهت تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران، تلاش‏های خستگی‏ ناپذیر و مستمری را با فداکاری و ایثار و در ابعاد مختلف آغاز کرد. امام خمینی (ره) روز پیوستن ارتش به مردم را با عبارت حکیمانه «لحظه شادی بندگان خدا و یأس ستمگران» نقطه عطف درخشان و افتخارآمیز قلمداد فرمود. در این حال و در شرایطی که عده‏‌ای از ناآگاهان و غرض ورزان در همان دوران خواهان انحلال ارتش بودند امام امت به عنوان بزرگ‏ترین حامی ارتش، پای به میدان نهاد و طی پیامی در ۲۷ فروردین ۱۳۵۸ ضرورت حفظ ارتش را اعلام و در جهت انسجام و یکپارچگی ارتش، فرمان تاریخی و مهمی را صادر و روز ۲۹ فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند.

وی در ادامه یادآور شد: 29 فروردین، روز تشکیل ارتش نوین ایران است، ارتشی که در خدمت ملت است، از خارج برای آن تصمیم نمی گیرند، اکثر سلاح خود را از داخل ایران تأمین می نماید و هم اکنون در کنار سایر نیروهای مسلح، به بزرگترین قدرت نظامی منطقه تبدیل گشته و نه تنها مأموریتی برای آمریکا انجام نمی دهد، بلکه بزرگترین چالش آمریکا برای تسلط بر منطقه خاورمیانه، وجود نیروهای مسلح پرتوان ایران است.‏

دکتر بهترین ادامه داد: نحوه نگرش حضرت امام خمینی (ره) با ارتش، چه در زمان اوج گیری نهضت اسلامی مردم ایران و چه در لحظه پیروزی انقلاب اسلامی و چه پس از آن، درس های عظیمی را به همه ملت های جهان و بخصوص آنان که می خواهند از زیر سلطه حاکمان دیکتاتور، رهایی پیدا کنند می دهد.

شهردار بیرجند در پایان اظهار داشت: بنده به عنوان خادم مردم بیرجند از کلیه فرماندهان مقتدر و پرسنل سلحشور و جان بر کف ارتش مستقر در استان خراسان جنوبی تشکر و قدردانی می نمایم.

فرمانده ارشد آجا در استان نیز عنوان داشت: به یاری خداوند و با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، ارتش مقتدر و ولایی امروز از حالت دفاعی به حالت تهاجمی تغییر تاکتیک پیدا کرده و به بالاترین قدرت بازدارندگی رسیده است چنان که دشمنان ملت ایران حتی فکر حمله نظامی به ایران را نیز از سر خود بیرون کرده اند.

وی همچنین ضمن تشکر از اقدامات ارزنده شهرداری در سال گذشته علی الخصوص در آستانه سال نو و طرح استقبال از بهار اظهار داشت : از تعامل و همکاری شهرداری بیرجند در دوره مدیریت فعلی تشکر نموده و امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم گام چشمگیری در جهت رفع مشکلات شهروندان برداریم و انشالله در آینده بسیار نزدیک با حضور فرمانده محترم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان، اخبار مسرت بخشی را با همکاری مجموعه شهرداری بیرجند به همشهریان عزیز ارائه بدهیم.

در این دیدار که معاونین شهردار نیز حضور داشتند بر همکاری و تعامل دوطرفه بیش ازپیش تاکید گردید.