EN

رویکرد جدید در مدیریت شهری مبتنی بر توسعه سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذار است

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ دکتر مهدی بهترین شهردار بیرجند و عضو هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی در جلسه ای که با مدیر عامل این سازمان برگزار گردید گفت: دید گاه ما در مدیریت شهری کلان نظری در مباحث سرمایه گذاری است.

شهردار بیرجند با بیان اینکه پیشرفت شهر از دالان سرمایه گذاری می گذرد اظهار داشت: افق دید من علاوه بر شهر بیرجند بر استان نیز متمرکز می باشد که با فراهم آوردن زیرساخت ها و استفاده از ظرفیت جاذبه های بکر می توانیم اقتصاد منطقه را در دست بگیریم.

دکتر بهترین با اشاره به اینکه صرف اتکا به دفترچه عوارض موجب تحول در شهر نمی شود افزود: رویکرد شهرداری در تفکرات سرمایه گذاری در حال نو شدن و بالندگی است و اگر بنا باشد جهشی در توسعه شهر بیرجند اتفاق بیفتد قطعا از طریق سرمایه گذاری خواهد بود.

شهردار بیرجند تاکید کرد: تفکرات محافظه کارانه، کار سرمایه گذاری در شهر را با مشکل مواجه نموده است.

دکتر بهترین ادامه داد: برای اولین بار فرصت های سرمایه گذاری شهرداری بیرجند به صورت اطلس سرمایه گذاری تهیه شده و در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است.

شهردار بیرجند در پایان با تاکید بر سرمایه گذاری در منطقه بند دره و احداث مجتمع گردشگری گفت: پروژه سرمایه گذاری سال گذشته شهرداری در خیابان ظفر به صورت هوشمندانه از خام فروشی جلوگیری نمود و موجب تولید اشتغال در شهر شد.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان نیز ضمن ارائه گزارش اقدامات سازمان در سال گذشته و اهداف پیش رو در سال جاری، مهمترین پتانسیل های سرمایه گذاری استان را در دو حوزه معدن و نوار مرزی دانست و ادامه داد: نگاه توسعه ای دکتر بهترین در مقوله توسعه زیرساخت های شهری و سرمایه گذاری قابل ستایش است و سرمایه گذاران باید این فرصت را غنیمت بشمارند