EN

زیباسازی سیما ومنظر شهری با کاشت گلهای تابستانی در شهر بیرجند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری با کاشت انواع گلهای فصلی به استقبال تابستان می رود.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری با اعلام این خبر گفت: همزمان با آغاز فصل تابستان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری در راستای تاثیر زیباسازی منظر شهری در ایجاد روحیه نشاط و سلامت شهروندان و به منظور کاشت گل های متنوع تابستانی سازگار با اقلیم شهر، اقدام به کاشت بیش از یک هزار اصله درخت و درختچه و یکصد هزار نشاء و بوته گل فصلی نموده است.
جواد بهدانی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان، این سازمان به منظور ارتقای منظر شهری و نشاط شهروندان اقدام به کاشت گونه های متنوع مانند گل اطلسی، شاهپسند، کوکب، آفتابگردان، نازآفتابی، آهار، شمعدانی، بابونه و مریم گلی نموده است.
وی خاطر نشان کرد: از این تعداد، 40 هزار بوته گل از محل تولیدات سازمان تامین گردیده که در میادین، آیلندها و بوستانهای سطح شهر کاشته شده است.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اعتبار هزینه شده در این راستا را مبلغ 5 میلیارد ریال عنوان نمود و گفت: تقاضا داریم شهروندان فهیم در حفظ ونگهداری درختان وگل های فصلی کوشا باشند.
وی در پایان با اشاره به اینکه همواره باید مشکل کم آبی و خشکسالی را مدنظر داشت، تصریح کرد: همواره تأکید وتلاش ما استفاده از گیاهان با نیاز آبی کم است تا علاوه بر بهره مندی از زیبایی و اثرات مثبت گلها و گیاهان در مصرف آب نیز صرفه جویی شود.