EN

شهرداری بیرجند برگزار می کند: همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت اجرای بیش از 20 برنامه فرهنگی

شهرداری بیرجند همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت در راستای اقدامات فرهنگی خود برنامه های متنوعی را طراحی و به مرحله اجرا در می آورد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ معاون فرهنگی، اجتماعی و اطلاع رسانی شهرداری با اعلام این خبر گفت: با هدف تقویت و گسترش فضای پرنشاط و معنوی شهر و با بهره گیری از توان و امکانات شهرداری ویژه برنامه هایی را در جهت بهره مندی هر چه بیشتر شهروندان بیرجند از فضای معنوی و ظرفیتهای فرهنگی دهه امامت و ولایت در دست اجرا داریم.
محمد رمضانی با اشاره به تاکید مدیریت شهری بر مسایل فرهنگی و اجتماعی تصریح نمود: افزایش سطح شادی و نشاط اجتماعی یکی از مهمترین موارد در بهبود وضعیت سلامت روحی شهروندان است که نقش موثری نیز در کاهش آسیبهای اجتماعی خواهد داشت و شهرداری به عنوان سازمانی که مستقیماً با مردم در ارتباط است وظیفه خود می داند در این راستا اقدام نماید.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اظهار داشت: : با تاکید مدیریت شهری امسال در دهه امامت و ولایت برنامه های فرهنگی ویژه ای در دستور کار قرار گرفته است.
رمضانی یادآور شد:. اجرای بیش از 20 برنامه فرهنگی و آذین بندی خیابان های اصلی شهر از جمله اقدامات شهرداری در این راستا می باشد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سپس در تشریح برنامه های شهرداری بیرجند به مناسبت دهه امامت و ولایت عنوان نمود: اهتزاز پرچم ولایت امیرالمومنین علی (ع) به متراژ 160 متر مربع در آستانه دهه ولایت در فرهنگسرای شهر، آذین بندی میدانها و معابر و اماکن اصلی شهر با همکاری ستاد غدیر و فضاسازی معنوی شهر در سطح معابر اصلی و میادین، نورپردازی نیز ازجمله فعالیتهای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری می باشد.
رمضانی با بیان این که رویکرد شهرداری در برنامه های این دهه توجه به تقویت و گسترش فضای پرنشاط و معنوی در نقاط مختلف شهر می باشد اظهارداشت: در این راستا جشن با مشارکت ستاد غدیر در محل سالن همایش های فرهنگسرای شهرداری (1۲ تیر) برگزار می گردد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و اطلاع رسانی شهرداری افزود: مشارکت در برپایی موکب بزرگ غدیر در میدان ابوذر از عید قربان تا عید غدیر( به مدت 10 شب) با همکاری هیات جوانان عاشورایی و ستاد مردمی غدیر نیز ازدیگر برنامه فرهنگی شهرداری می باشد.
رمضانی با اشاره به برپایی جشنها و برنامه های متنوع فرهنگی در بوستان ها ادامه داد: مشارکت در جشن بوستان آیت ا… بهجت مهرشهربا هیئت پیاده حضرت علی اکبر (ع) (9 تیر 19:30)، مشارکت در جشن بوستان کاجستان با انجمن ریحانه الحسین(ع) (13 تیرماه)، مشارکت در جشن بوستان آزادگان (محلاتی)با هیئت فرهنگی مذهبی آزادگان (15 تیر ساعت 19:30)، مشارکت در جشن بوستان الهیه با گروههای مردمی اهالی الهیه( 14 تیر ماه ) و…. نیز در این راستا برگزار می گردد.
وی از نصب دو کتیبه بزرگ خبر داد و گفت: دو کتیبه بزرگ 20 متر در 3 متر نیز به همین مناسبت نصب گردید.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اذعان داشت : مشارکت در برگزاری جشن های مساجد و محلات از جمله مشارکت در جشن ولادت امام هادی(ع) و عید سعید غدیر مسجد امام هادی(ع) واقع در بلوار جماران(12 و 13 تیرماه 1402ساعت 19:30)، مشارکت در جشن مسجد حضرت صدیقه طاهره واقع در کارگران 6 (13 تیرماه) و مشارکت در برگزاری مراسم جشن و مولودی خوانی در محله موسی ابن جعفر با همکاری مجتمع فرهنگی مذهبی قائم آل محمد (عج) (حدفاصل خیابان موسی ابن جعفر (ع) 24 و 26 )، مشارکت در جشن مسجد امام کاظم(ع) واقع در مهرشهر(17 تیرماه) و همچنین مشارکت در برگزاری دعای ندبه، همزمان با عید سعید غدیر با همکاری گروه جهادی غدیر خراسان جنوبی در محل بوستان شهدای گمنام(16 تیر 1402 ساعت 7 صبح)در این راستا انجام می شود.
رمضانی در پایان گفت : مشارکت در در مراسم اطعام مستمندان با غذای گرم در ایام مبارک دهه ولایت با موسسه خیریه محبان امام رضا(ع) ، برپایی ایستگاه صلواتی خیابان ولیعصر (عج) مهرشهر و برپایی ایستگاه صلواتی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند(15 تیر 1402 – ایستگاه آتش نشانی شماره 6 مهر شهر) از دیگر برنامه های فرهنگی شهرداری در دهه ولایت می باشد.