EN

شهرداری بیرجند برگزار می کند: همزمان با آغاز دهه کرامت اجرای بیش از 10 برنامه فرهنگی

شهرداری بیرجند همزمان با آغاز دهه کرامت در راستای اقدامات فرهنگی خود برنامه های متنوعی را طراحی و به مرحله اجرا در می آورد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ معاون فرهنگی، اجتماعی و اطلاع رسانی شهرداری با اعلام این خبر گفت: با هدف تقویت و گسترش فضای پرنشاط و معنوی شهر و با بهره گیری از توان و امکانات شهرداری ویژه برنامه هایی را در جهت بهره مندی هر چه بیشتر شهروندان بیرجند از فضای معنوی و ظرفیتهای فرهنگی دهه کرامت در دست اجرا داریم.
محمد رمضانی با اشاره به تاکید مدیریت شهری بر مسایل فرهنگی و اجتماعی تصریح نمود: افزایش سطح شادی و نشاط اجتماعی یکی از مهمترین موارد در بهبود وضعیت سلامت روحی شهروندان است که نقش موثری نیز در کاهش آسیبهای اجتماعی خواهد داشت و شهرداری به عنوان سازمانی که مستقیماً با مردم در ارتباط است وظیفه خود می داند در این راستا اقدام نماید.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اظهار داشت: : با تاکید مدیریت شهری امسال در دهه کرامت برنامه های فرهنگی ویژه ای در دستور کار قرار گرفته است.
رمضانی یادآور شد:. اجرای بیش از 10 برنامه فرهنگی و آذین بندی خیابان های اصلی شهر از جمله اقدامات شهرداری در این راستا می باشد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سپس در تشریح برنامه های شهرداری بیرجند به مناسبت دهه کرامت عنوان نمود: اهتزار پرچم بزرگ یا علی ابن موسی الرضا(ع) در محل فرهنگسرای شهرداری،آذین بندی و فضاسازی معنوی شهر در سطح معابر اصلی و میادین، نورپردازی و تبلیغات فرهنگی از طریق بنرها و تابلوهای تبلیغاتی نیز ازجمله فعالیتهای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری می باشد.
رمضانی با بیان این که رویکرد شهرداری در برنامه های این دهه توجه به تقویت و گسترش فضای پرنشاط و معنوی شهر می باشد اظهارداشت: جشن بزرگ روز دختر به همراه پدر و مادر و کارگاه بازی و شادی در محل آمفی تئاتر روباز فرهنگسرای شهرداری در اولین روز این دهه برگزار می گردد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و اطلاع رسانی شهرداری با اشاره به برگزاری جشن روز دختر افزود: برگزاری جشن روز دختر در تاریخ اول خردادماه در محل سالن فرهنگسرای شهرداری با مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز از دیگر برنامه های فرهنگی شهرداری در این راستا می باشد.
رمضانی ادامه داد: چهار جشن در بوستان های سطح شهر با مشارکت گروه های بسیجی و مردمی و هیات های مذهبی از جمله بوستان کاجستان در تاریخ 30 و 31 اردیبهشت ماه مشارکت گروه مردمی و بسیج شهرستان ، بوستان آیت ا… بهجت در تاریخ 5 خردادماه با مشارکت کاروان هیات پیاده حضرت علی اکبر(ع)، بوستان محبت سایت اداری در تاریخ 7 خردادماه با مشارکت شورای محله بهار و بوستان آزادگان در تاریخ 11 خردادماه با مشارکت هیات آزادگان برگزار می گردد.
وی از برگزاری جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع) در شب میلاد آن امام رئوف خبر داد و گفت: جشن بزرگ میلاد امام رضا(ع) در محل سالن فرهنگسرای شهرداری نیز به صورت عمومی و رایگان برگزار می گردد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اذعان داشت : مشارکت در برگزاری جشن های مساجد و محلات از جمله مسجد حضرت فاطمه معصومیه(س) مهر شهر و مسجد امام موسی کاظم(ع) مهر شهر نیز در این راستا انجام می شود.