EN

شهرداری بیرجند به استقبال بهار می رود

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ دکتر مهدی بهترین اظهار داشت : طرح استقبال از بهار 1402 و آمادگی جهت سفرهای نوروزی از سوی شهرداری بیرجند آغاز شده است.
شهردار بیرجند افزود: اقدامات و فعالیت های متعدد و متنوعی با هدف حفظ نظافت شهر، زیباسازی ، ایمن سازی و تلطیف روحیه شهروندان در آستانه سال جدید پیش بینی شده است.
دکتر بهترین با بیان اینکه در طرح استقبال از نوروز 1402 شهر باید آراستگی و نشاط ویژه ای داشته باشد، اذعان داشت: شستشو، پاکسازی و بهسازی خیابان‌های اصلی، کوچه ها و معابر اصلی و فرعی، پاکسازی و امحاء پوسترهای تبلیغاتی، لایروبی کلیه انهار رو باز و سرپوشیده، پر کردن مسیر های حفاری در تمامی معابر و جلوگیری از عملیات حفاری، رفع نواقص دریچه ها، جمع آوری و حمل خاک و نخاله معابر، جلوگیری از سد معبرهای ساختمانی، جمع آوری متکدیان، جمع آوری ماشین‌های اسقاطی در معابر و محلات، افزایش زمان و توان جمع آوری زباله و رنگ آمیزی و تعمیر باکس های زباله در سطح شهر از جمله برنامه های اجرایی طرح استقبال از بهار در شهر بیرجند است.
شهردار بیرجند بیان کرد: ترمیم و لکه گیری آسفالت سطح معابر، ترمیم و اصلاح خرابی های احتمالی جداول و جوی ها و پیاده روهای معابر اصلی، شست وشو و رنگ آمیزی تمامی جداول سطح شهر، جمع آوری مصالح مازاد پروژه های عمرانی، جلوگیری از صدور مجوز حفاری ها نیز از دیگر اقدامات اجرایی این طرح در آستانه فصل بهار و تعطیلات نوروز است.
دکتر بهترین ادامه داد: آماده باش ایستگاه ها و نیروی های عملیاتی و اداری آتش نشانی در شب چهارشنبه پایان سال و استقرار گروه عملیاتی در سطح شهر، چاپ پوستر، بنر و بروشور هشدار ایمنی در خصوص چهارشنبه پایان سال، استقرار اکیپ عملیاتی سیار و خودروی عملیاتی در اماکن شلوغ و پر تراکم برای امداد رسانی احتمالی و به موقع در هفته پایانی سال از دیگر اقدامات شهرداری بیرجند در راستای اجرای طرح استقبال از بهار است.
وی تاکید کرد: عملیات گلکاری با هدف زیباسازی منظر و محیط شهری در بلوار ها و میادین سطح شهر با گلکاری میادین و آیلندهای سطح شهر به تعداد 300,000 نشاء گل بنفشه، شب بو، همیشه بهار و مینا چمنی، درختکاری ورودی شهر آیلند شهید سلیمانی، بلوار شهید همت، بلوار شهید ناصری، بلوار صیاد شیرازی، کاشت پیاز گل لاله در سطح شهر( پارک ها ، میادین ابوذر ، میدان ولی عصر (عج) وسه راه اسدی ، میدان شهدا … به تعداد 6000 عدد، آماده سازی پارکهای آزادی ، ثامن ، توحید ، آزادگان ، وحدت ، خانواده و بوستان کاجستان جهت هدایت مسافرین نصب چادر و استراحت، مرتب نمودن سرویس های بهداشتی ، ترمیم و رنگ آمیزی جداول ، رنگ آمیزی و رفع عیوب وسایل تندرستی ، رنگ آمیزی پایه های روشنایی و مبلمان پارکها، نصب المان گل حجمی در تقاطع ارتش و غفاری ، میدان ابوذر، میدان اول مدرس نیز انجام می‌شود.
به گفته وی رنگ آمیزی وسایل تندرستی ، پایه های روشنایی و مبلمان پارکها، مناسب سازی زمین های بازی و رنگ آمیزی وسایل بازی کودکان و نورپردازی میادین نیز در حال انجام می باشد.
شهردار بیرجند با اشاره به نظافت گروهی در مبادی ورودی و خروجی شهر تصریح نمود: مستقر نمودن نیروهای خدماتی در کانکس های مستقردر ورودهای شهر نیز در این راستا انجام می شود.
دکتر بهترین با تاکید بر نظارت بر بازار روزهای شهرداری و غرفه های عرضه میوه و تره بار تصریح نمود: در این راستا عرضه مستقیم میوه و تره بار با قیمت مناسب در نقاط مختلف شهر مانند بازار روز غفاری ، جایگاه های آدینه و شهدای آتش نشان و داربست ها و کانکس های عرضه میوه و تره بار سطح شهر نیز در دستور کار قرا دارد.
شهردار بیرجند با اشاره به اقدامات فرهنگی استقبال از بهار عنوان نمود: برگزاری جشن در سالن همایشهای فرهنگسرای شهرداری بیرجند (نیمه شعبان)، برپایی حداقل 4 جشن خیابانی در چهار نقطه شهر بیرجند، آذین بندی و اکران تبلیغات ویژه نوروز، انجام نورافشانی، برپایی بازارچه های صنایع دستی در غرفه های فرهنگسرای شهرداری با اهداف گردشگری و حمایت از تولید کنندگان صنایع دستی استان با اولویت اقشار آسیب پذیر ، برپایی سنت نوروزخوانی در نقاط مختلف شهر از 25 تا سوم فروردین، نقاشی دیواریهای در دست اجرا به تعداد 10 مورد به مساحت 1000 متر مربع در معابر اصلی شهدا ، مطهری،سه راه اسدی ،طالقانی، پونه، معلم، حافظ غربی مهر شهر، آغاز بهره برداری از 3 بیلبورد دائمی چلنیوم خوشامدگویی ورودی شهر، نصب 10 عدد بنر جهت شهدای والامقام، نصب بنر جهت معرفی مفاخرشهر بیرجند و نصب بنر جهت معرفی گویش بیرجندی از اقدامات فرهنگی شهرداری جهت استقبال از بهار 1402 می باشد.

دکتر بهترین با بیان اینکه تعداد 10 المان نوروزی از طرح های برتر جشنواره هنرهای شهری توسط هنرمندان بومی در حال ساخت می باشد بیان نمود: تعداد 20 المان نیز توسط کارگاه زیباسازی شهرداری در دست اقدام بوده که نصب المان ها از 15 اسفندماه آغاز خواهد شد.
شهردار بیرجند در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم در آستانه فرارسیدن بهار و در راستای ایجاد روحیه نشاط و امیدواری در بین شهروندان شهر بیرجند را برای شهروندان و مسافرین نوروزی آماده نماییم.