EN

شهردار بیرجند: احیاء هویت تاریخی بازار بیرجند اولویت شهرداری بیرجند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری؛ شهردار بیرجند اظهار داشت: احیاء هویت تاریخی بازار بیرجند با توجه به قدمت 300 ساله یکی از اولویت های شهرداری است.

دکتر مهدی بهترین با اشاره به بهسازی و زیباسازی بازار تاریخی بیرجند در 2 فاز افزود: بازسازی ورودی های بازار بیرجند به شکل سنتی با حفظ شان و قدمت بازار بیرجند در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

شهردار بیرجند اذعان داشت: هزینه اجرای این پروژه در فاز اول و دوم شامل اجرای سردرب و رواق های مجاور سردرب با اعتبار 30 میلیارد ریال است که اجرای فاز اول شامل سردرب با زیربنای تقریبی 50 مترمربع و با برآورد تقریبی 7 میلیارد و 500 میلیون ریال در حال انجام می باشد.
دکتر بهترین با تاکید بر مشارکت مالکین مجاور طرح در زمان اجرای این پروژه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بازار در محدوده بافت تاریخی قرار دارد طرح های اجرایی بازار با نظارت اداره کل میراث فرهنگی در حال انجام می باشد.
به گفته وی اماکن تاریخی و خصوصا بازار بیرجند با توجه به هویت تاریخی موجود در آن پتانسیل خوبی به لحاظ تاریخی و فرهنگی دارد، که امیدواریم با همراهی سایر نهادهای ذیربط، گامی بلند در جهت معرفی این اماکن به شهروندان و گردشگران برداریم.

شهردار بیرجند با بیان اینکه احیای بافت تاریخی در سیما و مبلمان شهری نقش بسیار مهم و اثرگذار دارد و شناسایی جذابیت‌های بخش گردشگری به توسعه شهرستان کمک زیادی می‌کند افزود: وجه متمایز شهر بیرجند از سایر شهرها بافت تاریخی آن می باشد.

لازم به ذکر است پیرو تفاهم نامه شهرداری بیرجند و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، در فاز اول ، سردرب ورودی بازار در حال انجام می باشد.