EN

شهردار بیرجند با صدور پیامی به مناسبت پنجم اسفندماه «روز مهندس» را تبریک گفت.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بیرجند، دکتر بهترین در این پیام آورده است: از زمان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تا به امروز فعالیت‌ها و اقدامات گسترده‌ای در حوزه مهندسی صورت گرفته و در واقع مهندسان به عنوان سرمایه تخصصی کشور قادرند با بهره‌مندی از قدرت تحلیل و تضارب آراء مطروحه در عرصه‌های علمی، جامعه را در رسیدن به توسعه پایدار یاری کنند.

وی افزود: بدون شک نامگذاری پنج اسفند به عنوان روز برزگداشت خواجه نصیرالدین طوسی شاعر، فیلسوف، متکلم، فقیه، دانشمند، ریاضی‌دان و منجم برجسته ایرانی به نام روز مهندس در راستای توجه به نقش والا و ارزشمند تلاشگران این عرصه است و نشانگر اهمیت این روز در برنامه‌ریزی‌های کلان کشوری دارد.

روز مهندس روز تجلیل از علم، خلاقیت، نوآوری و ابتکار است، روز مهندس روز اندیشه، عمل و خرد ورزی است، نگاه علمی و مهندسی، نگاه کارشناسی و مسئولانه است.

اینجانب پنجم اسفند روز مهندس را به جامعه مهندسی استان خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند به ویژه همکارانم در مجموعه بزرگ مدیریت شهری بیرجند تبریک عرض نموده و از خداوند سبحان؛عزت، کرامت،موفقیت و سلامت شما عزیزان را مسألت دارم.

دکترمهدی بهترین
شهرداربیرجند