EN

شهردار بیرجند خبر داد: کمک ۵۰۰ میلیارد ریالی دولت برای نوسازی ناوگان شهری بیرجند

شهردار بیرجند اعلام نمود: ناوگان حمل و نقل درون شهری بیرجند با کمک 500 میلیارد ریالی دولت بعد از 12 سال نوسازی شده است.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهدی بهترین روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از ناوگان جدید درون شهری بیرجند که در میدان ابوذر این شهر برگزار شد گفت: با کمک دولت مردمی توانستیم ۱۰ دستگاه اتوبوس، ۱۰ دستگاه ون و ۳۰ دستگاه تاکسی جدید را تامین کنیم.
وی افزود: از ۱۰ دستگاه اتوبوس جدید سه دستگاه بهمن پارسال و هفت دستگاه امروز به بهره‌برداری رسید؛ از ۱۰ دستگاه ون هم ۶ دستگاه امروز رونمایی شد.
شهردار بیرجند بیان کرد: ۱۷ دستگاه تاکسی نیز امروز رونمایی و مابقی بزودی وارد چرخه خدمت رسانی خواهد شد.
وی گفت: اگرچه سال‌های گذشته هم تعدادی اتوبوس وارد ناوگان شهری شده بود ولی بعد از ۱۲ سال در دولت مردمی سیزدهم با کمک و یارانه دولتی این تعداد خودرو خریداری شده است که نقش مهمی در ارتقای کیفیت خدمات دارد.
بهترین افزود: حدود ۱۳۰ میلیارد ریال سهم شهرداری برای ۱۰ دستگاه اتوبوس به صورت نقدی پرداخت شده در حالی که قیمت هر اتوبوس ۱۰۰ میلیارد ریال است و برای ۱۰ دستگاه ون نیز ۴۴ میلیارد ریال سهم شهرداری بوده که ارزش هر دستگاه بیش از ۱۶ میلیارد ریال است.
وی بیان کرد: از مجموع ارزش ریالی اتوبوس‌ها که ۶۷۰ میلیارد ریال است، شهرداری بیرجند ۱۷۰ میلیارد ریال پرداخت کرده و مابقی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال هدیه دولت به مردم ولایتمدار بیرجند است.
شهردار بیرجند گفت: همچنین ۲ نفر از بانوان راننده اولین بار در ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند به کار گرفته شده‌اند که در بسیاری از مسیرهای ویژه خواهران ارایه خدمت می‌کنند.
وی به فعالیت ۷۰۹ تاکسی در شهر بیرجند اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۴۵۲ تاکسی مشمول نوسازی هستند و ۶۵ درصد ناوگان تاکسیرانی شهر فرسوده است.
بهترین اظهار کرد: طرح تبدیل به احسن تاکسی‌های فرسوده برابر تفاهم‌نامه اتحادیه تاکسیرانی کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) به مرحله اجرا درآمده لذا برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده ۸۴ فقره تسهیلات اختصاص یافته که مرحله اول از تیر امسال شروع شده و ۳۰ فقره تسهیلات سه میلیارد ریالی کم‌بهره به مالکان ارایه شده است.
وی گفت: از همین محل ۱۷ دستگاه تاکسی فرسوده از رده خارج و خودرو سمن سورن پلاس جایگزین شده است که ۱۲ دستگاه دیگر هم تا هفته آینده وارد ناوگان تاکسیرانی خواهد شد.
شهردار بیرجند اضافه کرد: چهار دستگاه دیگر از سرمایه شخصی رانندگان تامین و در ناوگان تاکسیرانی وارد مدار خدمت می‌شود لذا شاهد ارتقای سطح رفاه عمومی، افزایش ضریب ایمنی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی خواهیم بود.
وی همچنین گفت: کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح ارتش و صیاد شیرازی در دهه فجر امسال انجام خواهد شد که برای مردم امیدآفرین است.