EN

شهردار بیرجند در جمع صمیمی اهالی مهر شهر: به محض تحویل خیابان‌ها به شهرداری جشن پایان آسفالت معابر مهر شهر را ظرف یک ماه اعلام خواهم کرد

شهردار بیرجند گفت: تقاطع غیر همسطح در ورودی دوم مهر شهر، اولویت اول شورای شهر و شهرداری بیرجند است.

🔶شهردار بیرجند به همراه تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری ، در ادامه برنامه دیدارهای مردمی اش در نقاط مختلف شهر، با حضور در مسجد حضرت فاطمه معصومه(س) خیابان جنت مهر شهر با شهروندان ساکن مهر شهر، دیدار کرد و به مطالبات و مشکلات مطروحه آنها پاسخ داد.

🔶در ابتدای این جلسه، نماینده ساکنین و تعدادی از مردم به بیان مطالبات و درخواستهای خود پرداختند.

🔷در ادامه، عضو شورای شهر بیرجند با بیان اینکه خانم های حاضر در جلسه، به مسائل و مشکلات محدوده محل سکونتشان واقف هستند و در گفتگو با من، بخوبی مسائل و مشکلات ساکنین مهر شهر را بیان کردند، گفت: در زمان شورای شهر سوم، پروژه مسکن مهر در محدوده فعلی مهر شهر که در آن زمان به دهلکوه مشهور بود و منطقه ای روستایی بود و توسط دهیاری اداره می شد، اجرا گردید.
🔷خانم هلال بیرجندی اضافه کرد: پس از ساخت و ساز های مسکن مهر در مهرشهر، چون این منطقه فاقد زیرساخت و زمین مورد نیاز برای ایجاد فضاها و کاربری های مورد نیاز بود و در ادامه با پیگیری های شورا و شهرداری، اراضی موردنیاز به مرور تحویل گردید. وی در پایان تاکید کرد: مهر شهر و شمال شهر ، اولویت شورا و شهرداری است.

🔶شهردار بیرجند در این جلسه گفت: از سال ۱۳۷۰ به مدت ۳۲ سال در شمال شهر حضور داشته و بخش عمده ای از زندگیم را با حشر و نشر با همشهریان شریف این محدوده، سپری کرده ام و از سال ۹۲ تا کنون نیز در بخش های مختلف شورای شهر و شهرداری، توفیق خدمت دارم و به خوبی از مسائل و مشکلات شمال شهر آگاهی دارم.

🔶دکتر مهدی بهترین با اشاره به اینکه توجه ویژه به شمال شهر از مهمترین مطالبات مطروحه است، افزود: تحقق این مهم، نیازمند افزایش بودجه شهرداری بود که در این دوره به ۲ برابر افزایش یافت و ۵۴ درصد بودجه به بخش عمران شهری اختصاص داده شد و علاوه بر این، تعرفه خدمات و عوارض را در محدوده شمال شهر با هدف کمک به اقشار آسیب پذیر ۲۵ درصد کاهش داده و شهر را ارزان کردیم.

وی به کاهش شکاف و فاصله میان شمال و جنوب شهر بیرجند اشاره کرد و تصریح نمود: اتکای بودجه شهرداری را به شهر فروشی را کم کرده و به سمت توسعه منابع پایدار و افزایش سرمایه گذاری در شهر حرکت کردیم و از آنجا که زیرساخت های شهر آسیب دیده و بیرجند بیش از هر زمان نیاز به ترمیم دارد، توجه به زیرساخت‌ها بیش از هر چیز مورد تاکید می باشد که تحقق آن نیازمند تصمیم گیری های شجاعانه و افزایش بودجه است.

🔸دکتر بهترین به پروژه های عمرانی و زیرساختی اجرا شده، در حال اجرا و یا در برنامه ی شهرداری بیرجند در محدوده مهر شهر نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به نگاه ویژه دولت مردمی سیزدهم به خراسان جنوبی و شهر بیرجند، هم اکنون استخر های ذخیره قیر شهرداری مملو از قیر است که لازمه اصلی آسفالت می باشد. لذا به محض اینکه خیابانهای مهر شهر به لحاظ نصب زیرساخت های خدماتی به شهرداری تحویل داده شود آمادگی داریم ظرف یک ماه ، جشن پایان آسفالت معابر مهر شهر را اعلام نماییم.

شهردار بیرجند با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی در شمال شهر و منطقه مهر شهر، اظهار کرد: اجرای آسفالت و روکش آسفالت خیابان های ولیعصر(عج)، ابوذر غفاری ، امام حسین(ع)، دو لاین حدفاصل میادین حضرت ابالفضل(ع) و الهیه، زیرسازی معابر و آسفالت هر دو لاین بلوار جوادیه، بلوار میلاد، مالک اشتر و بخش هایی از خیابان عمار و ابن سینا و… از جمله اقدامات صورت گرفته در شمال شهر و منطقه مهر شهر است.
🔸وی افزود: از ابتدای امسال ۲۶ هزار متر مربع آسفالت معابر فقط در مهر شهر انجام شده و در طول یکسال و نیم گذشته ۱۶۰ هزار متر مربع در شمال شهر، اجرای آسفالت با بهترین کیفیت را داشته ایم.

🔸وی از بهسازی بلوارهای جوادیه و رجایی، پیاده رو سازی بلوار شعبانیه، پیاده رو سازی معبر مجاور بوستان دکتر معتمدنژاد و نوسازی پارک مذکور، نوسازی و بهسازی بوستان احمدی روشن، اجرای آیلند بلوار امامیه، اجرای میدان آیت ا… مصباح مهرشهر، احداث سرویس بهداشتی پارک ثامن، احداث آیلند خیابان عمار، اجرای ۱۴ هزار و ۳۰۰ متر جدول و جوبه در مهر شهر و شمال شهر و… به عنوان دیگر اقدامات شهرداری بیرجند در این دوره مدیریت شهری نام برد.

🔸دکتر بهترین، بهسازی ورودی دوم مهر شهر را از نیازهای اصلی مهر شهر و اولویت اول شورای اسلامی شهر و شهرداری بیرجند دانست و افزود: این نیاز، هم به لحاظ تسهیل در عبور و مرور مردم و هم به لحاظ پدافند غیرعامل، احساس می شود و شهرداری، راهکارهای کوتاه مدت متعددی را در این زمینه ارائه داده است که با توجه به هزینه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومانی اجرای تقاطع غیر همسطح در ورودی دوم مهر شهر، در سفر دوم ریاست محترم جمهور این پروژه را به عنوان یک اولویت، مطرح کردیم و امیدواریم یک ردیف کد بودجه ای برای آن در نظر گرفته شود. بدیهی است به محض تخصیص بودجه، شهرداری بلافاصله آمادگی اجرای آن را دارد.

🔸وی در بحث جمع آوری سگ های ولگرد با بیان اینکه به زودی تیم ویژه ای را به این موضوع اختصاص خواهیم داد، اضافه کرد: متاسفانه غذا دادن به سگهای ولگرد از روی ترحم و رها سازی سگ های ولگرد از روستاها در اطراف شهر، باعث افزایش تعداد سگها شده است.

🔸وی تصریح کرد: ما هم با حذف یا ساماندهی اراضی بلا تکلیف ورودی مهرشهر که بعضا به پارکینگ خودروهای سنگین و محل انباشت زباله، تبدیل شده، موافق هستیم و این موضوع را با جدیت در دست پیگیری داریم.

🔸وی به احداث ۴ خانه محله در شمال شهر اشاره کرد و گفت: عمدتا زنان سرپرست خانوار در این اماکن، شاغل هستند.

🔸دکتر بهترین در پایان جلسه از هیات امنای مساجد و بزرگان و تمامی ساکنین محترم منطقه مهر شهر خواست تا پیگیر اخذ حق السهم ۱۰ درصدی خود از الحاق مهر شهر به شهر بیرجند باشند.

🔸دکتر بهترین عنوان داشت: ما هم وعده می دهیم تا این اعتبار در همین شمال شهر هزینه شود که موجب تحول و دگرگونی قابل توجهی در این محدوده شود.
🔸پس از درخواست جمعی از مردم از دکتر بهترین مبنی بر آسفالت معابر فرعی خیابان ولیعصر(عج) مهرشهر، بلافاصله شهردار دستور لازم در این خصوص را صادر کرد و مقرر شد ظرف مدت یک هفته این اقدام صورت پذیرد.